Etusivu » Tiedotteet » Talous » TIEDOTE –oikaisupyyntö 12.12.2014 Sähkötekniset työnantajat STTA ry pyytää medioita kiireellisesti oikaisemaan virheellistä uutisointia

STTA

Julkaistu: 12.12.2014 klo 16:23
Julkaisija: STTA

Pyydämme oikaisua uutiseenne, jonka laatimisen yhteydessä kukaan ei ole ollut yhteydessä Sähkötekniset työnantajat STTA ry:hyn.

Sähkötekniset työnantajat STTA ry oli ennen työsulku-uhan 3.12.2014 tapahtunutta julistamista useaan kertaan yhteydessä Elinkeinoelämän Keskusliitto ry:hyn.

STTA myös pyysi kirjallisesti kaksi kertaa EK:lta työsulkulupaa. Pyyntöjä ei jostain tuntemattomasta syystä esitelty EK:n hallitukselle.

20.11.2014

Tiedustelimme alustavasti Elinkeinoelämän Keskusliitto ry:ltä seikkoja, jotka meidän tulee ottaa huomioon mahdollisesta työsulusta päättäessämme.
Jakelussa oli mukana Kiinteistötyönantajat ry:n toimitusjohtaja.

25.11.2014

Lähetimme kirjallisen, yksilöidyn ja STTA:n puolelta allekirjoitetun työsulkulupaa koskeneen pyynnön EK:lle.
Pyyntö toimitettiin myös Kiinteistötyönantajat ry:n toimitusjohtajalle, jota pyysimme osaltaan allekirjoittamaan EK:lle osoitetun pyynnön.

28.11.2014

Lähetimme toistamiseen saman kirjallisen, yksilöidyn ja STTA:n puolelta allekirjoitetun työsulkulupaa koskeneen pyynnön EK:lle.

1.12.2014

Pidimme EK:n tiloissa asiaa koskeneen palaverin.

Palaveriin osallistui kaksi EK:n edustajaa, Kiinteistötyönantajat ry:n toimitusjohtaja ja STTA:n puheenjohtaja, toimitusjohtaja ja STTA:n yritysedustaja.

Palaverissa EK:n edustajat kertoivat, että asiasta oli keskusteltu toimitusjohtaja Häkämiehen ja hallituksen puheenjohtaja Kokkilan kanssa.

Sitä, miksi asiaa ei oltu esitelty EK:n hallitukselle, ei meille kerrottu.

STTA:n puheenjohtaja tiedusteli nimenomaisesti, mitä EK tekee, jos STTA toimeenpanee työsulun ilman EK:n hallituksen suostumusta (käsittelyä).

EK:n edustajat ilmoittivat, etteivät he vastaa.

Korostamme, että STTA on syyskuusta lähtien informoinut EK:ta neuvottelutilanteesta  ja on nimenomaisesti pyytänyt EK:n hallitusta käsittelemään asian.

Syytä siihen, miksi näin ei ole tapahtunut, emme tiedä.

STTA haki EK:n jäsenyyttä kesällä 2010 kirjallisella EK:n hallitukselle osoitetulla hakemuksella.

Tätäkään hakemusta EK:n organisaatio ei koskaan esitellyt EK:n hallitukselle.

Mielelläni tapaan Teidät asian tiimoilta, mikäli katsotte asian aiheelliseksi.

Esa Larsén,
STTA:n toimitusjohtaja
esa.larsen@stta.fi, puhelin 041 453 4075
www.stta.fi

Sähkötekniset työnantajat STTA ry on sähköteknisten järjestelmien, laitteiden tai laitteistojen rakentamista, huoltoa, kunnossapitoa, ylläpitoa tai korjaamista harjoittavien yritysten järjestö. STTA valvoo jäsentensä yhteisiä etuja sähköteknistä rakentamista ja korjaamista koskevien asioiden käsittelyssä viranomaisten, elinkeinoelämän ja alan muiden järjestöjen kanssa. Järjestöön kuuluu noin 170 alan yritystä, joiden palveluksessa on noin 4 800 sähköistysalan työntekijää ja 1 000 toimihenkilöä.

www.stta.fi