Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » 20.10. pukeudutaan valkoiseen luustomme kunniaksi

Suomen Luustoliitto

20.10. pukeudutaan valkoiseen luustomme kunniaksi

Artikkeli.
Julkaistu: 06.10.2015 klo 13:17
Julkaisija: Suomen Luustoliitto

Maailman Osteoporoosipäivää vietetään ympäri maailman 20. lokakuuta ja perinteistä Luustoviikkoa Suomessa 19.–25.10.2015. Maailman Osteoporoosipäivänä pukeudumme valkoiseen ja muistutamme itseämme ja lähimmäisiämme luustoterveyden tärkeydestä. Tänä vuonna Maailman Osteoporoosipäivän ja Luustoviikon teemana on luustoterveellinen ravitsemus. Lujan luuston rakentumisen ja luuston kunnon ylläpitämisen resepti koostuu monipuolisesta ravinnosta, joka sisältää riittävästi kalsiumia ja proteiinia, D-vitamiinista sekä liikunnasta ja kaatumisen ehkäisystä.

Lisätietoja: www.luustoliitto.fi

Liitteenä artikkeli Lujien luiden resepti käyttöönne. Mukana Luustoviikkoon liittyvät kuvat ja vinjetti.

Suomen Luustoliitto ry on valtakunnallinen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestö, joka yhdessä jäsenyhdistystensä kanssa edistää kansalaisten luustoterveyttä ja yleistä hyvinvointia. Luustoliiton tarkoituksena on lisätä tietoutta luustosta sekä yhteistyössä eri toimijoiden kanssa vähentää osteoporoosin, kaatumisten ja luunmurtumien ilmaantuvuutta. Luustoliitto pyrkii turvaamaan luustokuntoutujille varhaisen tutkimuksen, hyvän hoidon ja toimivan kuntoutuksen.