Etusivu » Tiedotteet » Kaupungit ja kunnat » Eurooppalaiselle yrittäjävaihto -ohjelmalle viiden vuoden lisärahoitus

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

Eurooppalaiselle yrittäjävaihto -ohjelmalle viiden vuoden lisärahoitus

Julkaistu: 12.08.2016 klo 12:27
Julkaisija: Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:n ja yhdeksän eurooppalaisen kehittämisyhtiön yhteinen yrittäjävaihtohanke, Columbus, on saanut rahoituksen viideksi vuodeksi. Erasmus nuorille yrittäjille –ohjelmaa rahoittaa Euroopan komission COSME -ohjelma (Competitiveness of Enterprises and small and medium-sized enterprises).

Keväällä 2016 Euroopan komissio avasi rahoitushaun viisivuotisille yrittäjävaihtohankkeille. Miksei Oy:n osatoteuttama Columbus -hanke sai vahvistuksen hyväksytystä päätöksestä elokuun alussa. Aikaisemmin yrittäjävaihtohankkeet ovat olleet kaksivuotisia. Komissio on tyytyväinen Yrittäjävaihto-ohjelman tuloksiin ja toiminta halutaan vakiinnuttaa viiden vuoden rahoituspäätöksillä. Columbuksen pääpartneri on Genovan kehitysyhtiö Italiassa.

Uusi, pidempi rahoituskausi mahdollistaa pitkäjänteisemmän markkinointityön, joustavammat vaihtoajat yrittäjille sekä helpottaa oikean yhteistyökumppanin etsimistyötä.

Anitta Sihvonen, rahoitusjohtaja, anitta.sihvonen@mikseimikkeli.fi tai 044 794 2767

Emmi Liikanen, projektipäällikkö, emmi.liikanen@mikseimikkeli.fi tai 044 794 2215

www.erasmus-entrepreneurs.eu

Erasmus nuorille yrittäjille on rajat yrittävä vaihto-ohjelma, joka antaa uusille yrittäjille tai yrittäjiksi haluaville mahdollisuuden oppia kokeneilta pienyrittäjiltä muissa yrittäjävaihto-ohjelmaan osallistuvissa maissa.

Kuka voi osallistua?

- Uudet yrittäjät, jotka ovat vakaasti päättäneet perustaa oman yrityksen tai jotka ovat jo perustaneet yrityksen kolmen viime vuoden aikana.

- Kokeneet yrittäjät, joiden omistuksessa tai hoidettavana on pieni tai keskisuuri yritys yrittäjävaihto-ohjelmaan osallistuvissa maissa.

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy luo työtä mikkeliläisille tukemalla yritysten kehitystä, kasvua ja vientiä. Miksei palvelee yrittäjiä liiketoimintasuunnitelman laatimisvaiheesta alkaen, kaikissa kehitysvaiheissa. Asiantuntijamme auttavat yrityksiä sijoittumaan, löytämään työvoimaa, kehittämään liiketoimintaa sekä luomaan kansallisia ja kansainvälisiä verkostoja. Lisää meistä www.mikseimikkeli.fi