Etusivu » Tiedotteet » Yrittäjyys » Joulupukki avaa Satamakonttorinsa Kemin sisäsatamaan

Kemin Matkailu Oy - Kemi Tourism Ltd.

Joulupukki avaa Satamakonttorinsa Kemin sisäsatamaan

Julkaistu: 20.05.2016 klo 10:45
Julkaisija: Kemin Matkailu Oy - Kemi Tourism Ltd.

Joulupukin Satamakonttori on Joulupukin virallinen kumppani

LumiLinnan muuttaessa uuteen paikkaan entinen LinnanAitta muuntautuu parhaillaan kesällä avattavaksi Joulupukin Satamakonttoriksi. Kemin kaupunki on rekisteröinyt Joulupukin sataman jo vuonna 2005 ja nyt luonnollisena uudistuksena Joulupukki on päättänyt perustaa virallisen Satamakonttorinsa Kemiin. Loistava sijainti on Kemin sisäsatamassa, jossa ollaan meren äärellä lähellä huvivenesatamia ja kaupungin keskustan palveluita, mutta myös lähellä Ajoksen satamaa, jossa voi vierailla myös kesäaikana Jäänmurtaja Sampolla. Uusi matkailijoille suunnattu vierailukohde on Kemin Matkailun operoima ja konsepti toteutetaan yhteistyössä Joulupukin ja Joulupukkisäätiön kanssa.

"Olemme todella innostuneita ja ylpeitä Joulupukin Satamakonttorista, joka pystyy tarjoamaan entistä laadukkaamman kokemuksen kuluttajilla. Joulupukin Satamakonttori on nyt myös Joulupukin virallinen kumppani jakaen samat tavoitteet ja arvot Joulupukkisäätiön kanssa. Yhdessä yllä pidämme maailmanlaajuista mielikuvaa Suomesta oikeana joulupukin kotimaana. Lisäämme myös Suomi tuntemusta ja tätä kautta kiinnostusta Suomea, suomalaisuutta ja suomalaisia kohtaan suomalaisen Joulupukin ja sen brändin avulla", kommentoi Petri Paarnio, Santa Claus Licensing Oy, yhteistyöstä Kemin Matkailu Oy:n kanssa.

Lahja vuoden jokaiselle päivälle

Joulupukin Satamakonttorissa on pieni myymälä, jossa on myynnissä laadukkaita suomalaisia Joulupukkituotteita. Lahjojen antaminen ei kuulu pelkästään jouluun ja Satamakonttorin joulukalenterista voi ostaa yllätyslahjan itselle tai ystävälle joka päivä. Viehättävä aittarakennus toimii kesällä kahvilana ja jäätelöbaarina sekä lounaspaikkana. Konttori avautuu kesän avajaisissa 11.6. ja on siitä lähtien avoinna päivittäin klo 10-18 Venetsialaisiin saakka.

"Satamakonttorissa on Joulu joka päivä. Joulupukille voi lähettää joululahjatoiveet pullopostina, alkuviikosta tonttujen merimieskoulussa oppii erittäin tärkeitä taitoja ja Joulupukin kanssa tapaaminen onnistuu torstaista lauantaihin iltapäivisin. Ryhmille joulupuuro kiehuu läpi vuoden ja pikkujoulut voi järjestää vaikka jo syyskuussa. Joulun alla tonttujen merimieskoulu aloittaa jälleen toimintansa ja tarjolla on joululounas," kertoo Kemin Matkailu Oy:n toimitusjohtaja Susanna Koutonen.

Kemi kutsuu matkailijoita

"Kemin ohi ajaa päivittäin tuhansia autoja ja toivomme, että yhä useampi poikkeaa keskustaan sekä kauniiseen sisäsatamaan. Uskomme myös, että kansainvälisten omatoimimatkailijoiden sekä ryhmien määrä tulee kesällä kasvamaan. Saaristo, muuntautuva meri ja puhdas ilma sekä luonto ovat meidän houkuttimet. Meri, lumi ja jää on Kemiin tulevan matkailijan tunturit", Koutonen jatkaa.

Joulupukin Satamakonttorin lisäksi matkailijat pääsevät vierailemaan Kemissä kolmessa valitsemassaan kohteessa 15 euron hintaan Kemin Helmet -yhdistelmälipulla. Lippuja on myynnissä Kemin kaupungin asiakaspalvelussa ja vierailukohteissa, joita ovat Kemin Sarjakuvakeskus, Kemin historiallinen museo ja taidemuseo, Jalokivigalleria, LumiLinna-näyttely ja -myymälä sekä Jäänmurtaja Sampo. Satamakonttori on varmasti houkutteleva vierailukohde myös Kemin tapahtumavieraille. Houkuttelevien nähtävyyksien ja aktiviteettien ansiosta matkailun ympärivuotisuutta ja viipymää alueella voidaan lisätä ja edesauttaa.

Lisätietoja: Noora Barria, Tiedottaja, Kemin Matkailu Oy 040 149 6306, noora@visitkemi.fi

Kemin Matkailu Oy on Kemin kaupungin omistama yhtiö, joka on toiminut laadukkaiden matkailupalvelujen tuottajana ja kehittäjänä, vastannut Jäänmurtaja Sampon risteilyjen markkinoinnista ja myynnistä vuodesta 1987 alkaen ja Kemin LumiLinnan toiminnasta vuodesta 1996 alkaen. Nämä brändit yhdistettiin saman yhtiön alle vuonna 2008, kun Kemin Matkailu Oy perustettiin. Omien kohteiden lisäksi yhtiö tarjoaa myös muita palveluja – olipa kyse majoituksesta, aktiviteeteista tai muista matkailu- ja ohjelmapalveluista.