Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Suomen Ladun Hiihtoniilo Tiina "Tintti" Hakala tuo iloa laduille pääkaupunkiseudulla

Suomen Latu

Julkaistu: 02.02.2015 klo 15:13
Julkaisija: Suomen Latu

Suomen Ladun Hiihtoniilot on erilainen hiihdon edistämiskampanja, jossa Hiihtoniiloiksi pukeutuneet vapaaehtoiset opastavat suomalaisia ja somelaisia hiihdon ihmeelliseen maailmaan. Hiihtoniilot pyrkivät tekemään hiihdon helposti lähestyttäväksi ja tuovat esiin sen parhaat puolet kuntoilu- ja retkeilyharrastuksena.

Hiihtoniilot järjestävät hiihto- ja voitelukouluja, hiihtoretkiä ja kannustavat ihmisiä hiihtämään. Kampanja kestää hiihtokauden loppuun saakka. Hiihtoniilon tunnistat menneiden vuosikymmenten Karhu-piposta ja hipsterinsinisestä hiihtoanorakista.

Tiina "Tintti" Hakala niiloilee pääkaupunkiseudulla. Kun Tintti puhuu liikunnasta, sanoma tulee suoraan sydämestä. Tiina loruileekin mielellään liikunnan ja erityisesti hiihdon ilosta ja sen hyvää tekevistä vaikutuksista. "Täältä tulee elämäniloa, monen monta kiloa. Aurinko paistaa, hiihto luistaa, liikunta maistaa. Hiihto sopii jokaiselle, meille monenmoiselle. Toinen toistamme kannustamme, luontoa ja metsälatuja ihastelemme. Koko Suomi sivakoiden, hiljaa hiihdellen hivakoiden. Iloiset Hiihtoniilot rulettaa, talvisille laturetkille innostaa".

Tintin liikunnan ilosta pääsee nauttimaan seuraavissa tapahtumissa:

7.2.2015 klo 20.00 - noin 22.00 Onnelan Yöhiihto
Hiihdon riemua ja tunnelmaa öisellä Tuusulanjärvelle. Lyhdyin valaistua latua pitkin hiihdetään Hiihtoniilon johdolla rauhalliseen tahtiin. Tapahtuma alkaa Onnelan rannasta klo 20.00 ja päättyy n. klo 22.00  (säävaraus)

8.2.2015 klo 11.00 - 13.00 Vantaan Latu, samalla 50 vuotisjuhla
Perheen pienimmille, 1–3-vuotiaille, leikkimielinen hiihto Hiihtoniilon kanssa.

13.2.2015 klo 09.30 - 11.00 Päiväkoti Venlantuvassa Ystävänpäivähiihtotapahtuma
Tapahtuma on suunnattu ko. päiväkodin lapsille, ei avoin ulkopuolisille.

17.2.2015 klo 18.00 Hiihtoniilo pulkkailee Laskiaistiistaina Keinukalliossa (Keravan Latu)

7.3.2015 klo 12.00 - 15.00 Tuusulan uimahallin kentällä erityisryhmille suunnattu hiihtotapahtuma  yhdessä Tuusulan kunnan kanssa.

Tulevia tapahtumia ja Hiihtoniilojen tempauksia voi seurata Facebookista ja Suomen Ladun nettisivuilta. Tapahtumat ja niiden tarkemmat tiedot täydentyvät hiihtokauden edetessä.

www.facebook.com/hiihtoniilot
www.suomenlatu.fi/hiihtoniilot

Tiina Hakala
tiina.hakala@tintti.net

Hanna Okkonen
aikuisliikunnan koordinaattori, Suomen Latu ry
p. 045 138 4928
hanna.okkonen@suomenlatu.fi

Suomen Latu on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu 78 000 jäsentä 216 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu