Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Leo Stranius Suomen luonnonsuojeluliiton vs. toiminnanjohtajaksi

Suomen luonnonsuojeluliitto

Leo Stranius Suomen luonnonsuojeluliiton vs. toiminnanjohtajaksi

Julkaistu: 26.08.2015 klo 15:05
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen luonnonsuojeluliitto on nimennyt HM Leo Straniuksen toiminnanjohtajan sijaiseksi 1.9.2015 alkaen. Stranius toimii puoli vuotta sijaisena nykyisen toiminnanjohtajan Eero Yrjö-Koskisen siirtyessä Kestävän kaivostoiminnan verkoston pääsihteeriksi.

Stranius on toiminut vuoden 2015 Luonnonsuojeluliiton suojelupäällikkönä ja sitä ennen lasten ja nuorten ympäristö- ja luonnonsuojelujärjestö Luonto-Liiton toiminnanjohtajana. Koulutukseltaan Stranius on hallintotieteiden maisteri. Lisäksi hänellä on johtamistaidon erikoisammattitutkinto.

”Leo Stranius on monipuolinen, järjestö- ja esimiestehtävissä kokenut ja laajasti verkostoitunut toimija. Lähden luottavaisesti viemään liiton toimintaa eteenpäin hänen kanssaan. Eerosta kaivostoiminnan kehittäminen nykyistä ympäristövastuullisemmaksi saa hyvän ja osaavan tekijän”, toteaa Luonnonsuojeluliiton hallituksen puheenjohtaja Risto Sulkava.

Suomen luonnonsuojeluliitto on maamme suurin luonnon etujärjestö. Luonnonsuojeluliiton toiminnan kivijalka on alueellisessa ja paikallisessa luonnonsuojelutyössä. 15 alueellista luonnonsuojelupiiriä ja niihin kuuluvat yli 170 paikallisyhdistystä tekevät ruohonjuuritason luonnonsuojelutyötä monimuotoisemman luonnon ja puhtaamman ympäristön hyväksi. Luonnonsuojeluliittoon kuuluu yli 30 000 jäsentä.

- puheenjohtaja Risto Sulkava, puhelin 050 560 2113, risto.sulkava@sll.fi

- vs. toiminnanjohtaja (1.9. alkaen) Leo Stranius, puhelin 040 754 7371, leo.stranius@sll.fi

- liitteenä kuva Leo Straniuksesta (kuva: SLL)

Matti Nieminen