Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Kierrätysosaaminen kiinnosti omanilaisia

Kuusakoski Oy

Kierrätysosaaminen kiinnosti omanilaisia

Julkaistu: 30.10.2014 klo 10:56
Julkaisija: Kuusakoski Oy

Viisihenkinen, arvovaltainen omanilaisvaltuuskunta on lähes viikon mittaisella Suomen vierailulla tutustuen suomalaiseen ympäristöteknologiaan. Valtuuskunnan jäsenet ovat valtio-omisteisen yhtiön Beahin hallituksen jäseniä sekä kehitysjohtaja. Keskiviikkona valtuuskunta tutustui Kuusakosken Heinolan tehtaaseen ja Ekopark Lahteen.

Omanilaisia kiinnostaa suomalainen ympäristötekniikka käsittäen vaarallisten jätteiden käsittelyn, jätteestä energiaa ratkaisut sekä kierrätys, mistä erityisesti sähkö- ja elektroniikkalaitteiden (WEEE) ja romuautojen (ELV) kierrätys. ”Lainsäädäntö, korkea teknologian laitteistot sekä oppi kiinnostavat erityisesti, ” kertoi Tarig Ali Al Amri, Beach-yhtiön pääjohtaja.

Beah on omanilaisten ympäristöpalveluista vastaava yritys, jolla on vaikutus- että päätäntävaltaa sekä käytössään rahaa satoja miljoonia euroja. He käytännössä vastaavat sulttaanikunnan jätehallinnosta ja  tavoitteena on luoda Omanista kestävän kehityksen maa. Suomi olisi ihanteellinen kauppakumppani erityisesti siitä syystä, että maat ovat kooltaan lähes samankokoiset.

Suomen vierailua isännöi Eera Oy, joka on koonnut FMEA:an (Finnish Material Efficiency Alliance). FMEA:aan kuuluu Kuusakosken lisäksi merkittäviä suomalaisia ympäristöteknologian vientiyrityksiä mm. BMH Techology,  Econet, Inspecta, Oilon, Valmet ja VEO, FMEA:n tavoitteena on toimittaa ulkomaille suomalaista cleentech-tietotaitoa. FIMEan puolesta vierailua koordinoiVa Martti Malmivirta totesi, että jatkoneuvotteluista on jo sovittu.

Antero Vattulainen, Senior Adviser, Kuusakoski Oy, p. 040-587 0492

Martti Malmivirta, Executive Chairman, Eera Ltd, p.040-555 4720