Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Alfa Lavalilta rikkipesurijärjestelmät Finnlinesille

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalilta rikkipesurijärjestelmät Finnlinesille

Julkaistu: 28.05.2014 klo 10:19
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa Finnlines Oyj:lle PureSOx-rikkikaasujen puhdistusjärjestelmän. Ratkaisu toimitetaan asiakkaalle kuluvan vuoden 2014 aikana.

Tämä Alfa Lavalin PureSOx-hybridi-rikkipesurijärjestelmätilaus sisältää neljä pesuria, jotka jälkiasennetaan jo seilaaviin Finnlinesin aluksiin.

“Tilaus vahvistaa puhdistusteknologiamme asemaa houkuttelevana ja oikeanlaisena ratkaisuna rikkipäästöjen vähentämiseksi, olipa kyseessä sitten jälkiasennukset tai uusiin aluksiin asennettavaksi toimitettavat laitteet”, kertoo konsernijohtaja Lars Renström Alfa Lavalilta.

IMOn yleissopimuksen mukaan rikkipäästöjen vähentäminen koskee kaikkia aluksia, niin uusia kuin jo seilaavia. Yleissopimus edellyttää, että vuodesta 2015 alkaen rikkipäästötasot on leikattava 0,1 %:iin edellisvuoden vastaavasta ajankohdasta tietyillä ECA:n valvonta-alueilla

Maailmanlaajuinen rikkipäästötaso ei saa myöskään ylittää 0,5 % vuodesta 2020 lähtien. Jotta asetetut tavoitteet saavutetaan, joutuvat alusten omistajat siirtymään joko kalliimpaan, vähärikkiseen polttoaineeseen tai investoimaan aluksen savupiipun yhteyteen asennettavaan rikkipesuriin, kuten Alfa Lavalin PureSOxiin.

Tiesitkö, että… Alfa Laval PureSOx -hybridi-rikkipesurijärjestelmässä voidaan käyttää kumpaakin, joko merivettä tai makeaa vettä, puhdistamaan päämoottorin rikkipäästöjä?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com