Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Agnico Eagle Finland Oy:lle uusi malminetsinnän johtaja

Agnico Eagle Finland Oy

Agnico Eagle Finland Oy:lle uusi malminetsinnän johtaja

Julkaistu: 14.10.2015 klo 11:00
Julkaisija: Agnico Eagle Finland Oy

Agnico Eagle Finland Oy:n malminetsinnän johtaja Markku Kilpelä jää eläkkeelle keväällä 2016, ja uudeksi malminetsinnän johtajaksi on nimitetty Jyrki Korteniemi 1.1.2016 alkaen. Vuodenvaihteen jälkeen Markku Kilpelä toimii siirtymävaiheen aikana malminetsintätiimin tukena vanhemman geologisen neuvonantajan roolissa.

Jyrki Korteniemi on valmistunut filosofian maisteriksi Turun yliopistosta pääaineenaan geologia. Hänellä on laaja kokemus erilaisista työtehtävistä Outokumpu Miningilla. Hän on muun muassa työskennellyt malminetsinnässä Suomessa, kaivosgeologina Pyhäsalmen kaivoksella sekä useissa Outokummun malminetsintäohjelmissa Australiassa. Hänellä on kokemusta myös kultaprojekteista Itä-Suomessa Dragon Miningin projektigeologina. Vuonna 2006 Jyrki Korteniemi aloitti Agnico Eaglen Kittilän kaivoksella päägeologina.

Jukka Välimaa on nimitetty Kittilän kaivoksen päägeologiksi 1.1.2016 alkaen. Hän on valmistunut filosofian maisteriksi Turun yliopistosta pääaineenaan geologia.

Jukka Välimaa on työskennellyt Agnico Eaglen palveluksessa vuodesta 2009 saakka. Ennen Agnico Eaglelle tuloaan hänellä oli takanaan pitkä ura malminetsinnän eri tehtävissä. Hän on työskennellyt Geologian tutkimuskeskuksessa sekä monissa Outokumpu Miningin malminetsintäprojekteissa Suomessa ja Australiassa. Toimiessaan Itä-Suomessa Kylylahden monimetalliesiintymän projektigeologina Vulcan Resources Ltd:ssä hän hankki ainutlaatuista osaamista syvien malmiesiintymien tutkimuksesta ja erilaisista syväkairaustekniikoista.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Ingmar Haga, Agnico Eagle Finland Oy, ingmar.haga@agnicoeagle.com

Vuonna 2008 toimintansa aloittanut Kittilän kaivos on Euroopan suurin kultakaivos, jonka todetut ja todennäköiset malmivarat ovat noin 4,7 miljoonaa unssia. Kittilän kaivoksen omistaa Agnico Eagle Finland Oy, joka on kanadalaisen kullantuottajan Agnico Eagle Mines Limitedin tytäryhtiö. Emoyhtiöllä on kaivoksia Kanadassa, Suomessa ja Meksikossa sekä malminetsintää Pohjoismaissa, Kanadassa, Yhdysvalloissa ja Meksikossa. Nykyisellä tuotantomäärällä Kittilän kaivoksen odotetaan toimivan noin vuoteen 2036 saakka. Kaivos työllistää noin 600 henkeä.

www.agnicoeagle.fi