Etusivu » Tiedotteet » Veneily » Markku Hämäläinen har blivit utnämnd till Oy Otto Brandt Ab:s koncernchef

Oy Otto Brandt Ab

Markku Hämäläinen har blivit utnämnd till Oy Otto Brandt Ab:s koncernchef

Julkaistu: 25.01.2016 klo 09:00
Julkaisija: Oy Otto Brandt Ab

Oy Otto Brandt Ab:s styrelse har utnämnt Markku Hämäläinen till koncernchef från och med 22.1.2016. Hämäläinen har under dryga tre år arbetat för koncernen och har innan utnämningen agerat verkställande direktör för dotterbolaget Oy Brandt Ab.

”Markku har en gedigen erfarenhet och har uppvisat ett gott ledarskap som Oy Brandt Ab:s verkställande direktör, och han har vid sidan om sitt eget arbete under det senaste året även i praktiken drivit våra båtfabriker tillsammans med den lokala ledningen. Markku kommer som koncernchef att ansvara över Oy Brandt Ab:s, Brandt-Polaris Oy:s, TerhiTec Oy:s och Bike World Oy:s verksamhet. Markku kommer i helhet att ansvara för koncernens moderbolag Oy Otto Brandt Ab:s verksamhet.” berättar styrelseordförande och koncernens huvudägare Stefan Brandt.

”För mig är det viktigt, att Markku träder in som koncernchef, eftersom det på lång sikt ger mig möjligheten att fortsätta utvecklas inför framtida utmaningar och ger mig bättre förutsättningar att fortsätta utveckla vårt familjeföretag. För tillfället koncentrerar jag mig på styrelsearbetet och på att vidare utveckla Bike & Boat Worlds verksamhet.” säger koncernens delägare Stefanie Brandt.

Mer information ger:

Markku Hämäläinen, markku.hamalainen@brandt.fi
Tel: 020 7757 203

Otto Johan Albin Brandt grundade år 1905 en liten sportbutik i Helsingfors, som han gav namnet Aktiebolaget Otto Brandt Osakeyhtiö. Fem generationer och 111 år senare har den lilla butiken vuxit till en framgångsrik koncern inom sin bransch, som importerar bl.a. motorcyklar, fyrhjulingar, motorkälkar, utombordare, marindieselmotorer, små apparater och mopedbilar. Koncernens totala försäljning är närmare 100 miljoner och den sysselsätter ca 180 personer. Till koncernen hör även båtfabriker och en återförsäljarkedja som säljer båtar och motorcyklar. Otto Brandt Oy representerar totalt 21 olika produktmärken, till vilka hör bl.a. Honda, Polaris, Victory, Indian, Ligier, Arai, Silver, Terhi, Sea Star, Yanmar, Nord Star och XO.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki