Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Vallankumouksen jälkeen – konsertti ja elokuvaperformanssi Society Orionissa 10.-11.4.

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Julkaistu: 31.03.2015 klo 13:54
Julkaisija: Kansallinen audiovisuaalinen instituutti

Elokuvateatteri Orionin kinokonsertissa nähdään 10.–11.4.2015 taidekollektiivi De Kristallklaran kokeellinen uutuuselokuva Society elektroyhtye Crystal Clearsin säestämänä. Orionissa nähtävät esitykset toimivat lähtölaukauksena Society-performanssin Pohjois-Euroopan kiertueelle.

Konsertin ja elokuvan kiehtovassa yhdistelmässä seurataan kolmen ihmisen elämää vallankumouksen jälkeisessä maailmassa, jossa ei ole rajoja saati johtajaa. Vedestä ja ruoasta on pulaa, ja ihmiset yrittävät luoda uutta entisen kapitalistisen yhteiskuntarakenteen kaaduttua.

Mitä jää jäljelle, kun kaikki mitä me tänä päivänä pidämme arvokkaana, häviää? Voiko sisäinen muutos johtaa globaaliin muutokseen? Teos ei esitä väitteitä siitä miten kuuluu elää. Se kysyy, onko meillä lainkaan tilaa hengelliselle kehitykselle.

Society-elokuvan toteuttanut taiteilijakollektiivi De Kristallklara perustettiin ajankohtaisen yhteiskunnallisen ja poliittisen taiteen luomiseen. Kollektiivi tekee poikkitaiteellisia projekteja, joissa musiikki, elokuva, kuvataide ja teatteri kohtaavat ja ovat yhdenvertaisia. Työryhmän jäseniä ovat Henrik Heselius, Willehard Korander, Ludvig Allén, Kristian Ekholm, Oscar Hagen, Carolin Koss, Johan Östman ja Annina Blom.

Elokuvaelämystä säestää elektrolupaus Crystal Clears

Society on uudenlainen kokeellinen mykkäelokuva, jota saapuu säestämään yksi kotimaisen elektromusiikin lupaavimmista nimistä – Crystal Clears. Flow-festivaaleillakin nähty yhtye julkaisee ensi kuussa ensimmäisen SOCIETY-nimisen EP:nsä VILD Recordingsilla. Kappaleiden sisältö on syntynyt elokuvan tuotannossa, joten vielä julkaisemattomaan musiikkiin voi tutustua ennakkoon esityksen yhteydessä.

Ambient-vaikutteita indie-elektroon yhdistävän bändin hiljattain ilmestynyt ensimmäinen single on jo herättänyt ihastusta muun muassa musiikkiblogi Maitohotellissa: “Huh, mahtuupa yhteen kappaleeseen paljon sisältöä. Kaikin puolin VILD:n uusin kiinnitys on erittäin riemastuttava tuttavuus.”

Orionin kinokonserttiesitysten jälkeen Society suuntaa Pohjois-Euroopan kiertueelle, jonka jälkeen esitys saapuu takaisin kiertämään Suomea.

Kinokonsertti De Kristallklara: Society Orionissa (Eerikinkatu 15, Helsinki) 10.4.2015 ja 11.4.2015 klo. 21:30, esityskieli: englanti, kesto 60 min. Suositellaan yli 12-vuotiaille.
Liput 12 € / KAVIn klubikortilla 10 €:

Haastattelupyynnöt ja esiintyjiä koskevat tiedustelut:
Anna Lindberg, tuottaja De Kristallklara
dekristallklara@gmail.com, puh. +358 415 076 504

Pressilippuja ja näytöksiä koskevat tiedustelut:
Anna Möttölä, suunnittelija KAVI
anna.mottola@kavi.fi, puh. 029 533 814

Elokuvan traileri: http://youtu.be/LUMo6rxzbGw
Tapahtuma Facebookissa: https://www.facebook.com/events/1577629255808816/
De Kristallklara: www.dekristallklara.com / www.facebook.com/dekristallklara

Kansallinen audiovisuaalinen instituutti (KAVI) on opetus- ja kulttuuriministeriön alainen virasto, jonka tehtäviä ovat elokuvien sekä radio- ja televisio-ohjelmien säilyttäminen ja niihin liittyvä tutkimus, audiovisuaalisen kulttuurin edistäminen, kuvaohjelmien tarjoamisen valvonta ja mediakasvatuksen edistäminen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki