Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Teerenpeliin Ginger Beer panimomestarin isoisän reseptillä Etelä-Afrikasta

Teerenpeli Yhtiöt Oy

Teerenpeliin Ginger Beer panimomestarin isoisän reseptillä Etelä-Afrikasta

Julkaistu: 30.06.2016 klo 09:15
Julkaisija: Teerenpeli Yhtiöt Oy

Etelä-Afrikasta kotoisin oleva Teerenpelin panimomestari Bill Brinkmann toi sukunsa Ginger Beer –reseptin Suomeen ja Teerenpeliin. Billin isoisän ohjeilla tehty Ginger Beer on perinteinen eteläafrikkalainen matala-alkoholinen juoma. Sen raikkaus ja inkiväärin purevuus yllättävät positiivisesti. ”Kotona Etelä-Afrikan Kapkaupungissa juomaa oli aina jääkaapissa. Nyt Teerenpeleissä on erä uniikkia Ginger Beeriä maistettavana. Toivomme juomasta paljon palautetta”, panimomestari Bill Brinkmann iloitsee.

Aito Ginger Beer

Matala-alkoholisten juomien suosio on kasvanut tasaisesti viime vuosina. Teerenpelin Ginger Beer tuo hyvän lisän tarjontaan. Ginger Beer on perinteinen juoma ja se on tehty vedestä, hiivasta, sokerista ja inkivääristä. Lisäksi juoma on makeutettu luonnollisella Stevialla. Ginger Beer ei sisällä mallasta. Panimomestarin mukaan juoma on todella lähellä aitoa ja alkuperäistä makua. Työ vaati testausta ja koe-eriä, sillä esimerkiksi alkuperäistä eteläafrikkalaista Mqombothi-hiivaa ei ollut saatavilla. Sen sijaan panimomestari Bill testasi eri hiivoja ja valitsi sen, jonka tulos tuotti maukkaimman ja alkuperäisimmän tuloksen.

”Water, ginger, sugar and yeast and tender loving care”, kuvailee panimomestari Bill Ginger Beerin valmistusta.

Inkivääriä juomassa on runsaasti ja pullon pohjalle kerääntyvä hieno sakka onkin suureksi osaksi inkivääriä. Siksi pulloa kehotetaan pyöräyttämään kerran tai kaksi ympäri, jotta sakka sekoittuu ja maku tasaantuu.

Teerenpelin Ginger Beer, kuten kaikki panimon ja tislaamon tuotteet, on tuotettu uusiutuvalla energialla.

Lisätiedot ja tiedustelut:

• Ginger Beer, pullo, 3,2%,
  • Valmistusaineet: Vesi, sokeri, inkivääri, hiiva ja stevia.
  • Maku: inkiväärinen, raikas, puolimakea, mausteinen.

Ginger Beeriä on rajattu erä Teerenpelin ravintoloissa ympäri Suomen jo tulevana viikonloppuna sekä Suuret Oluet, Pienet Panimot –tapahtumassa Lahdessa 30.6.-2.7.

Jari Mämmi, myynti- ja markkinointipäällikkö
Teerenpeli Yhtiöt
jari.mammi@teerenpeli.com

Timo Kuorehjärvi, toiminnanjohtaja