Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Tankit Tyhjiksi! – Kansainvälinen delfinaarioiden vastainen päivä 7.5.2016

SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto

Tankit Tyhjiksi! – Kansainvälinen delfinaarioiden vastainen päivä 7.5.2016

Julkaistu: 06.05.2016 klo 06:00
Julkaisija: SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto

Suomalaiset eläinsuojelujärjestöt vaativat Kolmårdenin delfinaarion sulkemista. Ruotsin Kolmården on Pohjoismaiden viimeinen kaupallinen delfinaario.

Maailmanlaajuinen kritiikki valaiden vangitsemista kohtaan kasvaa jatkuvasti. Tankit Tyhjiksi! -päivänä suomalaiset järjestöt osoittavat tukensa Djurrättsalliansenin kampanjalle, jonka tavoitteena on sulkea Kolmårdenin delfinaario.

Kolmårdenin delfinaario avattiin yleisölle vuonna 1969. Sen jälkeen delfinaariossa on menehtynyt jopa kuusikymmentä delfiiniä. Ruotsissa Kolmårdenia vastaan on kampanjoitu jo yli 20 vuotta.

SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto, Animalia ja Valaiden Puolesta ry tukevat ruotsalaisen Djurrättsalliansen tavoitetta ja vaativat Pohjoismaiden ainoaa delfinaariota Ruotsin Kolmårdenia lopettamaan toimintansa.

Tankit Tyhjiksi! valistaa yleisöä ja vastustaa merinisäkkäiden vangitsemista viihdeteollisuuteen. Tankit Tyhjiksi! kampanjoi kaikkien delfinaarioiden sulkemisen puolesta. Liike vaatii vapauteen soveltuvien eläinten palauttamista mereen. Vankeudessa eläneet valaat ja delfiinit, jotka eivät enää sopeudu vapaaksi, tulisi siirtää meriturva-alueille.

Jokavuotista Tankit Tyhjiksi! -päivää vietetään tänä vuonna kolmannen kerran. Erilaisia teematapahtumia järjestetään 24 eri maassa. Kampanjan verkkosivut ovat osoitteessa www.emptythetanks.org

Haastattelut:

Viivi Senghore