Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Tammileiri Lieska valmiina Sauvon Ahtelassa

Tammileiri Lieska valmiina Sauvon Ahtelassa

Julkaistu: 09.06.2016 klo 11:01
Julkaisija: Lounais-Suomen Partiopiiri ry

Tänään torstaina käynnistyy Lounais-Suomen Partiolaisten Tammileiri XVI Sauvon Ahtelassa. Tammileiri on piirin nuorimpien partiolaisten, eli sudenpentujen (7-10v.) ja seikkailijoiden (10-12 v.) leiri. Tammileirejä järjestetään joka kolmas vuosi ja tänä vuonna metsäseikkailu kulkee nimellä Lieska 2016. Ensimmäinen Tammileiri oli jo vuonna 1967 ja tämän kesän telttakylä nousee 16. kerran. Partiolaiset leireilevät torstaista sunnuntaihin 9-12.6.2016 ja mukaan odotetaan yhteensä lähes 3000 lasta, nuorta ja aikuista. Leiriläiset on jaettu kuuteen alaleiriin, joiden nimet herättävät jokaisessa seikkailuhalun: Harhauttajan Kolkka, Räimesarvien Tasanko, Kalmakauhun Kukkula, Murahtajan Kallio, Vikkeläkynsien Metsä ja Myrskynleikkaajan lahti.

Leiri rakennettu valmiiksi

Leirialueena toimii Ahtelan leirikeskus, jossa on valmiita rakennuksia. Näiden lisäksi partiolaiset rakentavat alueelle ohjelmaa ja leirin toimintoja tukevia rakennelmia mm. esiintymislavan, leiriportit, katoksia, ruokailupöydät ja tiskauslinjaston. Ensimmäiset leiriläiset saapuvat Ahtelaan aamupäivällä ja ensimmäinen päivä kuluu telttojen pystyttämisen ja tutustumisen merkeissä.

Ohjelmassa etsitään Lohikäärmeitä ja opitaan partiotaitoja

Torstai-iltana vietetään juhlavia avajaisia, joissa nähdään leirimaskottina toimivat lohikäärmeet. Ohjelmapisteet käynnistyvät perjantaina ja niitä on yhteensä kuusi erilaista. Tammileiri Lieska on mukana Ylen Miljoona linnunpönttöä-kampanjassa. Viiden hengen vartio tekee kukin yhden linnunpöntön. Lauantai-iltana kokoonnutaan suureen iltanuotioon ja sunnuntaina leiri päättyy yhteisiin päättäjäisiin.

Tule tutustumaan partioleiriin

Tervetuloa tutustumaan partioleirin arkeen ja ohjelmapisteisiin Sauvon Ahtelaan. Soita ja sovi vierailustasi etukäteen. Tammileirin tuoreimmat kuulumiset löydät nettisivuiltamme tammileiri.fi ja facebookista. Tammileiristä löydät kuvia Lounais-Suomen partiopiirin Flickeristä.
Tammileiri Lieskan viestintäpäällikkö Jaana Ketola 044-9812515 jaana.ketola@gmail.com

Lounais-Suomen Partiopiiri on perustettu vuonna 2008. Piirin 122 lippukunnassa toimii noin 11 000 partiolaista. Piirin toiminta-alue käsittää Varsinais-Suomen ja Satakunnan maakunnat ja mahdollisuus partiotoimintaan on partiopiirin kaikkien kuntien alueella.

Partioliike on Suomen suurin nuorisojärjestö 65 000 jäsenellään. Partio on vapaaehtoista, kansainvälistä, puoluepoliittisesti sitoutumatonta ja kaikille avointa toimintaa. Partion tavoitteena on kasvattaa lapsista ja nuorista itsenäisesti ajattelevia yhteiskunnan jäseniä, jotka tuntevat vastuun itsestään, lähimmäisistään ja ympäristöstään.