Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Taiturimaista kiekkoilua ja hulvatonta Pipolätkää Rukalla

Ruka-Kuusamo Matkailu

Taiturimaista kiekkoilua ja hulvatonta Pipolätkää Rukalla

Julkaistu: 30.01.2016 klo 17:05
Julkaisija: Ruka-Kuusamo Matkailu

Rukan kautta aikojen ensimmäinen Pipolätkä-turnaus pelattiin lauantaina Kaltiolammen jäällä erinomaisissa olosuhteissa ja tähtien tahdittamana. Hymyt olivat herkässä niin pelaajilla kuin yleisölläkin.

Päivän yllätysnimi oli Kärppä-kasvatti ja NHL-tähti Janne Niinimaa, joka vahvisti turnauksen näytösottelussa Rukan All Stars -joukkuetta yhdessä Kärppien vuoden 2005 suomenmestarijoukkueen kapteeni Sakari Palsolan kanssa. Ruka on Kärppä-konkareille tuttu paikka, jossa he vakuuttavat viihtyvänsä vuodesta toiseen. Ruka All Starsin runkona olivat alueen yrittäjät RukaTontun Matti Hurttian johdolla.

Kokemus oli näytösottelussa voimaa, sillä Ruka All Stars vei pelin nimiinsä rangaistuslaukauskilpailun jälkeen. Kärppien taiturimaiset nuoret maailmanmestarit Sebastian Aho, Jesse Puljujärvi ja Antti Kalapudas pelasivat hulvattomasti, mutta heidän eikä edes Kärppien nykyisen liigajoukkueen kapteeni Lasse Kukkosen pelipanos auttanut joukkuetta voittoon.

Näytösottelu keräsi Kaltiolammen ympärille yli 500 koillismaalaisia jääkiekon ystävää, jotka nauttivat pikkupakkasesta ja talvisesta maisemasta. Nuorilla maailmanmestareilla ei ollut ottelun jälkeen kiire minnekään, vaan jokainen halukas sai nimikirjoituksen ja pääsi yhteiskuvaan suosikkipelaajansa kanssa.

Kuusamolaiset olivat tylyjä isäntiä myös varsinaisessa Pipolätkä-turnauksessa: loppuottelussa kohtasi kaksi kuusamolaista joukkuetta. Lepattava Lätty voitti Team Keron maalein 4–3.

Rukan turnaukseen osallistui 21 joukkuetta, jotka vakuuttivat palaavansa uudelleen ensi keväänä. Erityistä kiitosta pelaajilta saivat alueen palvelut ja Kaltiolammen luonnonjää, joka oli kunnostettu sileäksi ja railottomaksi. Myös yleisön kannustus oli kiekkoilijoiden mieleen.

Turnauksen reilut 50 vauhdikasta ottelua pelattiin 15 minuutin peliajoilla ja neljällä kenttäpelaajalla.

Mats Lindfors, Ruka-Kuusamo Matkailu, mats.lindfors@rukakuusamo.fi, puh. 0400 747 356

Harri Niskanen, Rukan kävelykyläyhdistys, harri.niskanen@ruka.fi puh. 040 507 3155

PRESSIKUVAT TAPAHTUMASTA:

Kuvat Maria Mikkonen

Kuvat Jussi Väätäinen

www.ruka.fi  www.ruka.fi/pipolatka

Ruka-Kuusamo Matkailu ry:n perustivat alueen suurimmat matkailutoimijat ja Kuusamon kaupunki vuonna 2002. Yhdistyksen tarkoituksena on kehittää Ruka-Kuusamon matkailualueella toimivien yritysten toimintaympäristöä ja lisätä alueen kansainvälistä ja kansallista vetovoimaisuutta. Lisäksi tehtävänä on kasvattaa matkailusta saatavaa tuloa ja työllisyyttä siten, että matkailuyritysten edut otetaan huomioon kestävällä tavalla.