Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Puijon Hiihtoseura valmis isännöimään suurta junioritapahtumaa

Hiihtoliitto

Puijon Hiihtoseura valmis isännöimään suurta junioritapahtumaa

Julkaistu: 01.03.2016 klo 08:24
Julkaisija: Hiihtoliitto

Hopeasompa kokoaa lasten ja nuorten hiihtoperheet yhteen ensi viikonloppuna Kuopioon Puijolle. Maastohiihtäjät saavat kavereikseen mäen ja yhdistetyn urheilijat sekä huoltojoukot. Ilmoittautuneita on yhteensä noin 1 500, joista hiihtäjiä noin 1 240.

Mäessä mitellään myös Siilinjärvellä. Sprinttihiihto palaa perjantaina takaisin Hopeasompa-ohjelmaan vuosien tauon jälkeen, ensimmäistä kertaa maailmancupin säännöillä. Lauantaina vuorossa ovat maastohiihdon henkilökohtaiset matkat ja sunnuntaina maastohiihtoviestit. SM-mitalit jaetaan 16-vuotiaiden sarjoissa.

‒ Olosuhteet hiihtämiselle ovat maailman parhaat, hiihdon kilpailujohtaja Ari-Pekka Pöyhönen myhäilee.

‒ Luonnonlunta on riittävästi. Lumen syvyys Kuopiossa on 50 senttimetriä, ja radat ovat tarpeeksi haastavat sekä monipuoliset, hän jatkaa.

‒ Sääennusteet lupaavat hyvää viikonlopulle. Lauantai saattaa kuitenkin tarjoilla hieman kinkkistä pitovoitelukeliä sääolosuhteiden puolesta, Pöyhönen arvelee.

Mäkihyppy on ohjelmassa perjantaina ja yhdistetty lauantaina. Näissäkin lajeissa löytyvät sarjat sekä tytöille että pojille.

Yleisöllä on tapahtuma-alueelle vapaa pääsy.

Kisat alkavat perjantaina kello 9, lauantaina kello 8 ja sunnuntaina kello 10.30.

www.hopeasompa2016.fi

Järjestelytoimikunnan puheenjohtaja Kati Happonen p. 050 541 9450, kati.happonen@live.com

Hiihdon kilpailunjohtaja Ari-Pekka Pöyhönen p. 044 252 1806, hiihto@puijonhiihtoseura.fi

Mäen kilpailunjohtaja Seppo Hiltunen, p. 050 595 2229, seppo.hiltunen@hotmail.com.

Yhdistetyn kilpailunjohtaja Tuomas Pursiainen, 0500 750 635, tuomas@pubec.fi

Medialle tiedoksi:
Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan kisoja. Toivomme median ilmoittavan tulostaan ennakkoon sähköpostitse: puijonkisat@gmail.com

Mediatila työskentelyä varten sijaitsee toimitsijarakennuksessa. Toimitamme medialle tiedotteen jokaisena kisapäivänä sekä autamme tarvittaessa myös valokuvien kanssa.

Median yhteyshenkilönä toimii:
Tiedotuspäällikkö Päivi Taskinen-Kekki, p. 050 322 0889, tiedottaja@puijonhiihtoseura.fi

Seuraa tapahtumaa sosiaalisessa mediassa: Instagram ja twitter: @Hopeasompa2016 Facebook: Hopeasompa 2016 sekä SHL:n kanavissa #hopeasompa2016

Kuva: Maailmancupin areenana helmikuun lopulla palvelleella Puijon hiihtostadionilla kisataan junioreiden Hopeasompa-mestaruuksista tulevana viikonloppuna. Kuva: Raimo Kariniemi.

Seuraa joukkueita eri kanavissa
Maastohiihto #xcteamfin
Mäkihyppy #sjteamfinland
Yhdistetty #ncteamfinland