Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Hevosasiantuntija Christopher Wegelius nähdään alan ykkösmessuilla Tampereella

Tampereen Messut

Hevosasiantuntija Christopher Wegelius nähdään alan ykkösmessuilla Tampereella

Julkaistu: 11.02.2016 klo 11:55
Julkaisija: Tampereen Messut

Hevoset 2016 -messujen ohjelmaa tähdittää ensimmäistä kertaa yksi Suomen valovoimaisimpiin kansainvälisiin esteratsastajiin lukeutuva Christopher Wegelius. Areenalla nähdään myös kouluratsastaja Marko Björs yhdessä maajoukkuetasoisten ratsukkojensa kanssa. Suomen suurimmat hevosalan ammatti- ja harrastemessut järjestetään 2.–3.4. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Messuilla julkistetaan Vuoden Kavionjälki -tunnuksen saaja.

Lauantain 2.4. kenttäratsastusklinikan vetäjä on Christopher Wegelius. Arvostettu kilparatsastajien valmentaja, taitava hevosmies ja hevosalan asiantuntija on luotsannut monia suomalaisia ratsastajia menestykseen. Sunnuntaina 3.4. ratsastusvalmentaja Marko Björsin kouluratsastusklinikka avaa kaikentasoisille ratsastajille sitä, kuinka tärkeää tavoitteellinen ratsastaminen on.

Lisätiedot ja lisää uutisia: www.hevosmessut.fi/uutiset.

Kovatasoiset kotimaiset ratsukot kilpailuissa ja näytöksissä

Valtakunnalliset Esteratsastuskilpailut hypätään molempina messupäivinä. Team Eurohorses ry:n järjestämässä kisassa on mukana Suomen kärkipään ponijunioriratsastajat, parhaat nuoret hevoset ja kansallisen tason kärkinimet. Lauantaina ja sunnuntaina vauhtia tarjoaa myös Valjakkoajokilpailu, jossa Suomen parhaat valjakkokuskit ottavat toisistaan mittaa erirotuisilla hevosilla tarkkuusajossa ja maratonesteillä.

Lauantaina islanninhevoset esittäytyvät Suomea maajoukkueessa edustaneiden ratsukkojen tähdittämänä. Areenalla taituroi muun muassa arvostetulla Mestariratsastaja-merkillä palkittu ja MM-kisoissa menestynyt Arnella Nyman ja orinsa Thor. Mukana näytöksessä on myös Juha Kontio ja ratsunsa Rödull, jotka hekin ovat menestyneet upeasti maailmalla. Areenalla nähdään myös rotuesittelyjä, Suomenratsujen orikavalkadi, 3-vuotiaiden suomenhevosten valtakunnallisen varsanäyttelyn finaali sekä vikellystä ja ratsastuspilatesta.

Eettiset hevosmiestaidot – teemana hevosen ja ihmisen hyvinvointi

Tietoisku- ja seminaariaiheet käsittelevät erityisesti hevosten ja ratsastajien hyvinvointia. Esimerkiksi tietoiskuissa asiantuntija Kati Riesenin johdolla puhuttaa eettiset hevosmiestaidot osana hevosen kokonaisvaltaista hyvinvointia sekä hevosavusteinen työnohjaus. Muita tietoisku- ja työnäytösaiheita ovat muun muassa hevosten ruokintaohjeet, tavoitteellinen ja kokonaisvaltainen valmentautuminen ratsastuksessa sekä ratsastajan istunta ja kehonhallinta. Luvassa on myös Suomen Ratsastajainliitto ry:n toteuttama Hevosen hyvinvointi -seminaari sekä Liikkuva Ratsastaja -koulutus.

Lisätiedot ohjelmasta: www.hevosmessut.fi (Ohjelma)

Koko hevosalan kaksipäiväisessä tapahtumassa 15 000 kävijää ja kymmeniä hevosia

Hevoset-messut kokoaa yhteen koko hevosalan aina ratsastusharrastajista ravimiehiin sekä keppihevostytöistä kokonaisiin perheisiin ja kilparatsastajiin. Messujen korkeatasoinen näytösareena- ja seminaariohjelma sekä monipuoliset ostosmahdollisuudet houkuttelevat vuosittain yli 150 näytteilleasettajaa ja lähes 15 000 kävijää. Tampereella järjestettävät Suomen suurimmat ammatti- ja harrastemessut toteutetaan 8. kertaa.

LISÄTIEDOT: www.hevosmessut.fi
Facebook: www.facebook.com/Hevosmessut
Twitter: @TampereenMessut, #Hevoset

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi