Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » FIS tyytyväinen Lahden MM-järjestelyihin – kisoihin myyty ja varattu 60 000 lippua

Lahti 2017

Julkaistu: 14.10.2016 klo 15:12
Julkaisija: Lahti 2017

Kansainvälinen hiihtoliitto FIS on tyytyväinen ensi vuoden Lahden MM-kisojen järjestelyihin. 131 päivän päästä alkavien kisojen valmistelut ovat loppusuoralla niin kilpailupaikkojen kuin tapahtumanjärjestämisen osalta. Kisojen lipunmyynnissä on saavutettu jälleen yksi merkkipaalu, kun lippuja on myyty ja varattu 60 000 kappaletta.

Ensi vuoden MM-kisojen järjestelyjä käytiin torstain ja perjantain aikana läpi Lahdessa. Läsnä oli Kansainvälisen hiihtoliiton edustajien lisäksi mm. kisojen kaupallisten oikeuksien haltijoita sekä tulevien, vuosien 2019 ja 2021 MM-kisojen järjestäjiä.

- Olen erittäin optimistinen ensi vuoden kisojen suhteen. Uskon, että historiallisista seitsemänsistä kisoista tulee parhaat Lahdessa järjestetyt, toteaa kansainvälisen hiihtoliiton puheenjohtaja Gian Franco Kasper.

- Suomen satavuotisjuhlavuosi ja seitsemännet MM-kisat tulevat muodostamaan ainutlaatuisen kokonaisuuden Lahdessa ensi vuonna. On hienoa, että kisajärjestelyissä on lähdetty osittain myös uusille urille ja urheilutapahtumaan tuodaan mm. kattavasti muuta ohjelmaa. Olen erityisen iloinen siitä, että kisaorganisaatio tekee laajaa yhteistyötä koulujen kanssa ja innostaa uutta sukupolvea lumilajien pariin, sanoo kansainvälisen hiihtoliiton pääsihteeri Sarah Lewis.

Ensi vuoden MM-kisat tulevat tarjoamaan uudenlaisen kisakokemuksen niin urheilijoille, katsojille kuin kisoja tekeville vapaaehtoisille.

- Olemme nostaneet Juhlakisojen teeman mukaisesti rimaa niin kilpailunjärjestämisen kuin elämysten tuottamisenkin osalta. Esimerkiksi Vierumäki tulee tarjoamaan urheilijoille olympialaisista tutun ainutlaatuisen kisakylätunnelman ja katsojille on urheilun lisäksi tarjolla monipuolisia elämyksiä Röllin Talvimaasta Monotangoihin. Vapaaehtoiskoulutuksessa tulemme panostamaan entistä enemmän asiakaspalveluun, kertoo MM-kisojen pääsihteeri Janne Leskinen.

MM-kisojen lipunmyynti etenee tavoitteiden mukaisesti; myytyjen ja varattujen lippujen määrä on kivunnut jo 60 000:een. Päivälippujen myynti MM-kisoihin käynnistyi viime viikolla. Aikuisten päivälipun hinta on edullisimmillaan 31,50 euroa, lipun hintaan sisältyvät aina sekä kilpailutapatumat että kisa-alueella järjestettävä oheisohjelma.

Lisätiedot:
Lahti2017, pääsihteeri Janne Leskinen, 0400-300 930