Etusivu » Tiedotteet » Valokuvaus » Vuoden merkittävin Adobe Creative Cloud -uudistus julkaistu: kaikki 15 ohjelmistoa päivitettiin

Adobe

Julkaistu: 16.06.2015 klo 08:16
Julkaisija: Adobe

Adobe julkaisi vuoden 2015 merkittävimmän päivityksensä Creative Cloudiin. Päivityksessä kaikki Creative Cloudin ohjelmistot, kuten Photoshop CC, saivat paljon uusia ominaisuuksia. Samalla Adobe julkaisi neljä uutta Android-sovellusta, Adobe Hue CC -videosovelluksen iPhonelle ja Adobe Stock -kuvapalvelun, joka tarjoaa helpon pääsyn yli 40 miljoonaan kuvaan ja grafiikkaan. Adobe Stock on myös integroitu osaksi Creative Cloudia.

”Creative Cloud sai juuri vuoden merkittävimmän päivityksensä, kun uudistimme kaikki sen 15 ohjelmistoa. Päivityksissä keskityimme erityisesti vahvempaan integraatioon työpöytäohjelmistojen ja mobiilisovellusten välillä. Nyt Creative Cloud -käyttäjät voivat entistä vaivattomammin siirtyä työskentelemään tietokoneelta mobiililaitteeseen ja päinvastoin tietojen integroituessa automaattisesti laitteesta toiseen”, sanoo Anna Rose, Creative Cloud -ratkaisuiden Pohjoismaiden markkinointipäällikkö.

Neljä uutta Android-sovellusta ja Adobe Hue CC -videosovellus iPhonelle

Adobe toi suositut mobiilisovelluksensa Brush CC:n, Shape CC:n, Color CC:n ja Photoshop Mixin Android-laitteille. Adobe julkaisi myös uuden Adobe Hue CC -videosovelluksen iPhonelle. Adobe Hue CC taltioi tehokkaasti valotuksen ja värit ammattitason tarkkuudella. Valot ja värit voi tämän jälkeen jakaa hyödynnettäväksi Premiere Pro CC:ssä tai After Effects CC:ssä.

Adobe Stock lanseerattu 40 miljoonalla kuvalla ja grafiikalla

Adobe ilmoitti joulukuussa 2014 hankkivansa Fotolia-kuvapalvelun, ja nyt Adobe lanseeraa palvelun uudistettuna nimellä Adobe Stock. Palvelu tarjoaa Creative Cloud -jäsenille helpon pääsyn yli 40 miljoonaan kuvaan ja grafiikkaan. Adobe Stock on myös integroitu osaksi Photoshop CC:tä, InDesign CC:tä ja Illustrator CC:tä sekä muita Creative Cloud -ohjelmistoja. Adobe Stockin saa käyttöönsä myös ilman Creative Cloud -jäsenyyttä.

Useita uusia ominaisuuksia Creative Cloud -ohjelmistoihin

Kaikki 15 Creative Cloud -ohjelmistoa sisältävät paljon uusia ominaisuuksia sekä parannuksia muun muassa ohjelmistojen nopeuteen:

• Adobe CreativeSync on Creative Cloudin toiminnan keskiössä oleva uusi älykäs teknologia, joka synkronoi tiedostot, kuvat, fontit, vektorigrafiikat, siveltimet, värit, asetukset ja metatiedot.
  • Artboards-ominaisuus Photoshop CC:ssä mahdollistaa helpon tavan esikatsella, miten Photoshop-tiedosto toimii eri laitteilla. Adobe julkaisi myös Photoshop Design Space -työympäristön ennakkoversion, joka on suunniteltu erityisesti verkko- ja mobiilisovellusten suunnittelijoille.
  • Photoshop CC ja Lightroom CC saivat Dehaze-ominaisuuden, jolla kuvista voidaan poistaa sumua ja usvaa, mikä tekee kuvista entistä tarkempia. Dehaze-ominaisuutta voi käyttää myös erilaisten kuvaefektien luomiseen.
  • Premiere Pro CC sai Lumetri Color -työtilan videoiden värien korjaamiseen. Morph Cut -ominaisuudella puolestaan esimerkiksi haastatteluiden leikkauksista saadaan aiempaa sujuvampia.
  • After Effects CC sai Uninterrupted Preview -ominaisuuden, jolla käyttäjä voi muokata muun muassa ohjelman paneeleja ilman häiriöitä videon toistoon. Adobe Charachter Animator puolestaan herättää 2D-hahmot eloon. Web-kameraa voi hyödyntää kasvojen ja vartalon liikkeiden tunnistamisessa sekä dialogin äänittämisessä, ja näiden siirtämisessä hahmon animaation.
  • Illustrator CC on nyt viritetty 10 kertaa nopeammaksi ja tarkemmaksi kuin CS6-versio. Entistä kehittyneempi Mercury Performance Engine -tekniikka mahdollistaa sujuvan zoomauksen jopa 64 000 prosenttiin asti. Uudella Chart Tool -työkalulla käyttäjä voi luoda näyttäviä taulukoita ja jakaa niitä eteenpäin CC Libraries -ominaisuuden avulla.
  • InDesign CC:n nopeutta on kasvatettu, jolloin esimerkiksi zoomaus ja selaus sujuvat jopa kaksi kertaa aiempaa nopeammin. Nyt InDesignilla voi myös julkaista ja jakaa dokumentteja yhdellä klikkauksella.
  • DreamWeaver CC:ssä on uusia ominaisuuksia responsiivisen verkkosivun suunnitteluun. Näin suunnittelijat voivat nopeasti tehdä erikokoisille näytöille sopivia verkkosivuja kätevästi.
  • Adobe Muse tarjoaa nyt suoran pääsyn Typekit-fontteihin.

Hinta ja saatavuus

Creative Cloudin ja sen ohjelmistojen uudet ominaisuudet ovat Creative Cloudin jäsenten saatavilla heti niiden julkaisun jälkeen ilman lisäkustannuksia. Lue lisää Creative Cloudin hinnoittelusta Adoben verkkosivuilta.

Adobe muuttaa maailmaa digitaalisilla kokemuksilla. Lisätietoja: www.adobe.com/fi

© 2015 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.