Etusivu » Tiedotteet » Vakuutus » TALOUDELLINEN LUKUTAITO SUOMESSA -tutkimushankkeen tulosten julkistus, infotilaisuus 30.10. klo 9-11

FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta

Kutsu.
Julkaistu: 27.10.2014 klo 07:30
Julkaisija: FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta

Mitä suomalaiset tietävät talousasioista, millä tolalla on vakuutusosaamisemme? Kuinka moni seuraa talouttaan, ymmärtää vakuutustensa sisällöt tai lukee rahoitussopimukset? Miten sijoitumme taloustiedoissamme ja -taidoissamme muiden OECD-maiden kansalaisiin verrattuna ja mitkä tekijät selittävät osaamistamme ja käyttäytymistämme talousasioissa? Laajan OECD-tutkimukseen pohjautuvan hankkeen tulokset torstaina 30.10. klo 9-11.

Kutsu infotilaisuuteen

TALOUDELLINEN LUKUTAITO SUOMESSA –tutkimushankkeen tulosten julkistus
Aika
: Torstai 30.10.2014, kello 9.00 – 11.00, (aamupala tarjolla 8.15 alkaen)
Paikka: FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonta, Porkkalankatu 1, 00180 Helsinki

TALOUDELLINEN LUKUTAITO SUOMESSA –haastattelututkimuksessa on ensimmäisen kerran kerätty kansainvälisesti vertailukelpoista tietoa aikuisväestön taloudellisesta lukutaidosta Suomessa. Laajaan OECD-tutkimukseen pohjautuvaan hankkeeseen on Suomessa otettu mukaan myös kysymyksiä kuluttajien vakuutusosaamisesta.

Tutkimushanketta ovat johtaneet professori Panu Kalmi Vaasan yliopistosta sekä professori Olli-Pekka Ruuskanen Tampereen yliopistosta. Haastattelututkimus on tehty vuoden 2014 aikana noin 1500 kuluttajalle. Tutkimusprojektia ovat rahoittaneet Suomen Akatemia, FINE, OP-Pohjola-ryhmän tutkimussäätiö, Liikesivistysrahasto, Vaasan Aktia-säätiö, ja Pörssisäätiö.

Ohjelma:

8.15               Aamupalaa tarjolla

9.00               Taloudellinen lukutaito Suomessa - tuloksia ja pohdintaa

Panu Kalmi, professori, Vaasan yliopisto
Olli-Pekka Ruuskanen, professori, Tampereen yliopisto

Kommenttipuheenvuorot

Irene Luukkonen, toimitusjohtaja, FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonta
Leonore Riitsalu, Estonian Business School

Kysymyksiä ja keskustelua

11.00             Tilaisuus päättyy

Tervetuloa mukaan! Tilaisuus on suunnattu finanssialan toimijoille sekä medialle.

Tilaisuuden järjestää FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonta. Pyydämme ystävällisesti ilmoittautumaan tilaisuuteen: Elina Antila, viestintäpäällikkö, elina.antila@fine.fi, p. 040 548 3838, FINE.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki