Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Uusi menetelmä yhteisöjen kehittämiseen!

Kirjapaja

Uusi menetelmä yhteisöjen kehittämiseen!

Julkaistu: 27.11.2014 klo 15:38
Julkaisija: Kirjapaja

Deep Talk – Tunnista yhteisön voima -kirja (Kirjapaja) esittelee Tuula Valkosen kehittämän menetelmän, joka voimaannuttaa ja kehittää työyhteisöä luovalla tavalla. Asiantuntijat pitävät Deep Talk -menetelmää lupaavana keinona ylläpitää avoimuutta ja luovuutta työyhteisössä. Sitä on testattu ja kehitetty vuodesta 2008 alkaen. Työsuojelurahasto on rahoittanut kirjahanketta, ja menetelmä on herättänyt jo laajaa kansainvälistäkin huomiota.

Menetelmä pohjautuu amerikkalaisen tohtori Jerome Berrymanin luomaan Godly Play

-uskontokasvatusmenetelmään, johon on lisätty yhteisötyöskentelyjä ja henkisiä harjoituksia. Kaikki lähtee ikiaikaisista kertomuksista, joiden kautta siirrytään peilaamaan osallistujien omaa ja heidän yhteisönsä elämää. Olennaisia menetelmässä ovat dialogisuus, arvostava kuuleminen ja leikin tila, jossa kaikki ajatukset ovat sallittuja.

Deep Talk sopii kaikenlaisille yhteisöille

Deep Talkia on testattu hyvällä menestyksellä erilaisissa työyhteisöissä ja esimerkiksi koululuokissa. ”Deep Talk on yhteisön sielun jumppatrampoliini: siinä voimautuu ja kasvaa. Kadonneetkin lihakset löytyvät, ne sielun oikeat osat, joiden kanssa jokainen voi olla kokonainen ihminen sellaisena kuin on. Kun ihminen on tässä ja nyt omana itsenään, voi ryhmäkin olla tässä ja nyt omana itsenään”, Tuula Valkonen kuvaa.

TUULA VALKONEN on LTO, työnohjaaja ja Salon seurakunnan lapsityönohjaaja, joka on viimeiset vuodet kehittänyt ja toteuttanut Deep Talkia aikuisten, mm. Nokian henkilöstöhallinnossa, ja koululaisten parissa.

Deep Talk – Tunnista yhteisön voima. Kirjapaja 2014. 104 s. ISBN 978-952-288-172-4. Kl 69.13. Ovh. nid. 28,00. Ilmestynyt

Lisätietoja: Kirjapaja / viestintäpäällikkö Marja-Liisa Saraste (09 6877 4568) marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi tai Tuula Valkonen (044 7745225) tuula.valkonen@evl.fi

Arvostelukappaleet: Minna Vatja, minna.vatja@kirjapaja.fi

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki