Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Sielunhoidollisiin keskusteluihin varustava kurssi alkaa

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Sielunhoidollisiin keskusteluihin varustava kurssi alkaa

Julkaistu: 22.01.2015 klo 11:34
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Kansanlähetysopisto järjestää sielunhoidollisiin keskusteluihin varustavan kurssin.  Ensimmäinen jakso pidetään Ryttylässä 6. – 8. helmikuuta.

Kurssin opettajina toimivat psykologi ja psykoterapeutti Kaisa Koivula, sielunhoitoterapeutti Merja Karjalainen, pastori Matti Viitanen sekä TM Henri Haataja.

Ensimmäisellä jaksolla käsitellään teemoja, miten voi kohdata erilaisissa elämän kriiseissä tukea tarvitsevia lähimmäisiä, miten tunnistaa avun tarpeen ja miten voi auttaa.

- Nykyisin monet ihmiset kohtaavat vaikeita tilanteita elämässään. On työttömyyttä, sairautta, kuolemaa ja menetyksiä. Tämä kurssi sopii henkilöille, jotka haluaisivat osata paremmin kuunnella,  ymmärtää olla lähimmäisenä toisille. Kurssi antaa valmiuksia myös sielunhoitajana toimimiseen seurakuntien yhteyksissä, kertoo pastori Matti Viitanen.

Kurssin seuraavat jaksot ovat Ryttylässä 27. – 29.3. ja 15. – 17.5.2015.

Hinta: Täysihoito pe-su 100 euroa omin liinavaattein. Lisäksi kurssimaksu 20 euroa (opiskelijat -25 %). Useampaan viikonloppuun osallistuville 25 % alennus seuraavista viikonlopuista.

Opiskelijat 25 % alennus yksittäisistä viikonlopuista tai 180 euroa kolmen viikonlopun kokonaisuudesta. Maksu ensimmäisen viikonlopun yhteydessä.  Ei palautusta.

Haku: www.kansanlahetysopisto.fi/sielunhoitokoulutus.

Lisätietoja: opisto@sekl.fi, 019 779 2237

Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja lähetysjärjestö. Järjestön noin 70 ulkomaantyöntekijää toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä sekä toimivat avustus- ja kehitystehtävissä.

Kotimaassa Kansanlähetys toimii 17 piirijärjestön kautta yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa.

Kustannustoiminnasta huolehtii Kustannusosakeyhtiö Uusi Tie.