Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Puhutteleva rukouskirja tämän ajan ihmiselle

Kirjapaja

Puhutteleva rukouskirja tämän ajan ihmiselle

Julkaistu: 23.06.2015 klo 11:20
Julkaisija: Kirjapaja

Huokaa rukous (Kirjapaja) on pieni helmi rukouskirjojen joukossa. Lauri Maarala pukee vuosisatojen takaa nousevia, klassisia kristinuskon opetuksia sanoiksi, joita tämän ajan ihmisen on helppo ymmärtää. Hän avaa rukouksen maailmaa käytännönläheisesti: miten rukoilla, mikä auttaisi hiljentymään, miten oppia kiitollisuutta ja myötätuntoa.

”Rukouksessa tulet tietoiseksi siitä, mikä on elämäsi keskus. Se auttaa sinua katsomaan itseäsi, lähimmäistäsi ja maailmaa myötätuntoisesti. On olemassa ikuinen Sinä, jonka edessä saat ihmetellä elämääsi”, Maarala kirjoittaa.

”Uskonelämä ei ole näytöstä. Hengellisiä harjoituksia ei tehdä toisten katseita varten eikä oman minän pönkittämiseksi”, kirja muistuttaa. ”Rukous ja rakkauden teot syntyvät sydämesi sopukoissa. Niistä kummastakaan ei kannata metelöidä.”

Lauri Maaralan tapa havainnoida ihmiselämää ja luontoa saa vivahteita kristillisestä mystiikasta, jonka perusta on Raamatussa. Matti Pikkujämsän puhuttelevat kuvat tuovat kirjaan oman syvällisen ulottuvuutensa.

Teos pohjautuu Vantaan seurakuntalehdessä Vantaan Laurissa julkaistuihin kirjoituksiin ja kuviin.

Kirja julkistetaan la 4.7. kello 10.00 Sotkamon Herättäjäjuhlilla

Pastori, teol. maist. LAURI MAARALA on ollut kirjoittajana teoksissa Korkeimmassa kädessä (2004), Hiljaisuuden siiville (2005) ja Hengellisen ohjauksen kirja (2006). Maarala on kirjoittanut kauan mm. Vantaan Lauri -lehteen. Hän on eläkkeellä Mäntyharjun seurakunnan kirkkoherran virasta ja asuu Mäntyharjussa ja Helsingissä.

MATTI PIKKUJÄMSÄ on palkittu kuvittaja ja graafinen suunnittelija, jonka kädenjälki on tuttua mm. lastenkirjoista ja monien lehtien palstoilta.

Lauri Maarala ja Matti Pikkujämsä (kuvitus), Huokaa rukous. Kirjapaja, Helsinki. 96 s. ISBN 978-952-288-272-1; Kl 24.1; Sid. Ovh. 19,90.

Lisätietoja: Kirjapaja/viestintäpäällikkö Marja-Liisa Saraste marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi 09 6877 4568 tai Lauri Maarala lauri.maarala@live.fi 050 570 4557.

Arvostelukappaleet ja kuvapyynnöt: Minna Vatja, minna.vatja@kirjapaja.fi

Kansikuva: http://www.kirjapaja.fi/kuvapankki/Huokaa_rukous.jpg

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki