Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Kauneimmat virret -tapahtumissa tutustutaan uusiin virsiehdokkaisiin ja lauletaan toivevirsiä

Suomen Lähetysseura

Julkaistu: 25.08.2015 klo 08:00
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Kauneimmat Joululaulut -yhteislaulutapahtuma on saanut pikkuveljen, Kauneimmat Virret. Suomen Lähetysseuran ja seurakuntien yhteistyössä järjestämissä tilaisuuksissa tutustutaan uuteen virsikirjan lisävihkoon tuleviin lauluihin sekä lauletaan yleisön toivevirsiä. Tilaisuuksissa kerätään kolehti Lähetysseuran yhteistyökirkkojen musiikkityölle.

Suomen Lähetysseura järjestää yhdessä Töölön seurakunnan kanssa Kauneimmat Virret -tilaisuuden Temppeliaukion kirkossa 13.9. klo 15. Tilaisuuden juontavat Esa Ruuttunen ja Anna-Mari Kaskinen. Kanttorina on Tuomas Karjalainen

Keväällä järjestettiin pilottitilaisuudet Roihuvuoren ja Puijon seurakuntien kanssa hyvin kokemuksin. Syksyllä tapahtumia järjestetään lisää. Lähes kolmekymmentä seurakuntaa on tähän mennessä tilannut Lähetysseuran valmistaman Kauneimmat Virret -materiaalin. Lähetysseura on koonnut tulostettavan lauluvihkon, jossa on kuusi virsikirjan lisävihkoon ehdolla olevaa laulua sekä välähdyksiä Senegalin kirkon musiikkityöstä. Lisäksi Lähetysseura on laatinut idealistan seurakunnille tilaisuuksien järjestämiseksi.

Suomen Lähetysseura on yhteistyössä seurakuntien kanssa jo yli neljänkymmenen vuoden ajan järjestänyt Suomen suosituinta musiikkitapahtumaa, Kauneimpia Joululauluja. Kauneimmat Virret jatkaa tätä yhteistyötä. Lähetysseura haluaa yhdessä seurakuntien kanssa lisätä laulamisen iloa ja kutsua ihmisiä kirkkoon laulamaan ympäri vuoden.

Virsikirjan lisävihko tuo nykyisen virsikirjan rinnalle uusia virsiä. Mukana on paljon kansainvälisiä ja monikielisiä lauluja. Lisävihko menee kirkolliskokouksen käsiteltäväksi loppuvuodesta 2015 ja se tulee seurakuntien käyttöön vuoden 2016 loppupuolella.

Lisätietoa:

viestintäjohtaja Iiris Kivimäki, iiris.kivimäki@suomenlahetysseura.fi, p. 050 582 6396
varainhankinnan suunnittelija Raita Huhta, raita.huhta@suomenlahetysseura.fi, p. 020 7127 449

Tähän mennessä mukaan ilmoittautuneet seurakunnat:

• Huittisten seurakunta
  • Joutsan seurakunta
  • Kempeleen seurakunta
  • Kiimingin seurakunta
  • Kontiolahden seurakunta
  • Kosken l1 seurakunta
  • Kotkan seurakunta
  • Laukaan seurakunta
  • Lohja, Sammatin alueseurakunta
  • Loimaan seurakunta
  • Malmin seurakunta (HKI)
  • Maskun seurakunta
  • Mikaelin seurakunta (HKI)
  • Muhoksen seurakunta
  • Muurlan ja Kiskon seurakunnat
  • Oripään seurakunta
  • Oulunsalon seurakunta
  • Pirkkalan seurakunta
  • Pitäjänmäen seurakunta (HKI)
  • Puijon seurakunta
  • Salpausselän seurakunta
  • Sammonlahden seurakunta
  • Sauvokarunan seurakunta
  • Sonkajärven seurakunta
  • Sääksmäen seurakunta
  • Tervon seurakunta
  • Tyrnävän seurakunta
  • Valkialan seurakunta
  • Varpaisjärven seurakunta
  • Veräjän ja Enon seurakunta
  • Viitasaaren seurakunta

Kuva Joanna Lindén-Montes

Musiikki kuuluu olennaisesti kirkkojen elämään kaikkialla maailmassa. Se yhdistää seurakuntalaisia ja tuo kirkkoon myös uusia ihmisiä. Kauneimmat Virret -tilaisuuksissa kootaan kolehti Lähetysseuran yhteistyökirkkojen musiikkityölle.

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fi