Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Espoon siunauskappelin peruskorjaus alkaa

Espoon siunauskappelin peruskorjaus alkaa

Julkaistu: 11.11.2013 klo 12:05
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Espoon siunauskappelin noin vuoden mittainen peruskorjaus käynnistyy marraskuussa. Kappelissa pidetään siunaustilaisuuksia 23. marraskuuta saakka. Sen jälkeen siunauksia voidaan järjestää Kellonummen hautausmaan kappelin lisäksi kaikissa Espoon kirkoissa sekä useimmissa kappeleissa.

Siunauskappelin yhteydessä oleva krematorion peruskorjaus alkaa näillä näkymin helmikuun 2014 alussa. Krematorion remontin aikana tuhkaukset täytyy hoitaa muissa lähialueen krematorioissa.

Heikki ja Kaija Sirenin suunnittelema Espoon siunauskappeli on rakennettu vuonna 1963. Alkavassa remontissa talon sähkötekniikka ja lvi-järjestelmät uusitaan ja krematorio korjataan tulossa olevien ympäristösäädösten mukaiseksi. Peruskorjauksen lisäksi rakennusta laajennetaan noin 500 neliöllä. Vainajien säilytystiloja lisätään, kappelin eteiseen rakennetaan inva-wc ja toimisto- ja sosiaalitiloja laajennetaan. Hautausmaan työkoneille rakennetaan huolto- ja varastointitiloja. Esteettömyys on otettu huomioon peruskorjauksen suunnittelussa.

Peruskorjauksen pääsuunnittelusta vastaa Siren Arkkitehdit Oy. Hankkeen kokonaiskustannusarvio on 6,9 miljoonaa euroa. Siunauskappelin remontin on määrä valmistua marraskuussa 2014. Kappelin hautausmaa on normaalisti käytössä peruskorjauksen aikana.

Lisätietoja antavat

peruskorjauksen osalta: