Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Elämän pyöräteitä Jeesuksen kanssa

Elämän pyöräteitä Jeesuksen kanssa

Julkaistu: 19.03.2014 klo 08:15
Julkaisija: Kirjapaja

Kaisa Kariranta on julkaissut kirjan Jeesus ja elämisen taito.

Nelikymppinen elämäntaitokirjallisuuden suurkuluttaja lukee zen-kirjallisuutta, kokeilee joogaa ja ihmettelee, missä on omasta kristillisestä perinteestä nouseva elämäntaitokirjallisuus. Kirjoittaja ryhtyy lukemaan Jeesuksen sanoja siitä näkökulmasta, mitä annettavaa niillä olisi elämän viisauden etsijälle. Projekti osuu samaan aikaan suuren elämänmuutoksen kanssa. Polkupyörällä ajamisen, kasvimaan hoitamisen ja avioeron käsittelyn ohessa ehtii pohtia syntyjä syviä.

”Kultalankana Jeesuksen elämisen taidon opeissa on toinen ihminen. Ja minusta tuntuu, että siitä asiasta olen oppinut eniten. Kerta toisensa jälkeen Jeesus kääntää sanoillaan katseeni suunnan kohti ihmisiä”, Kaisa Kariranta kirjoittaa. ”Löysin Jeesuksen sanoja kuunnellessani parantavaa lääkettä pelkoon, epätoivoon ja epäuskoon.”

Elämänmuutos on mukana rehellisessä etsinnässä ja kirjoittajan raikkaissa, omakohtaisissa havainnoissa: ”Kuinka kauaksi olen ajautunut siitä elämästä, missä oli lapset ja oli työ. Nyt elämässä ovat lapset, työ ja minä. Minän lisäys tuntuu hyvältä. En ole kokoaikaisesti äiti tai vaimo tai ammattini harjoittaja. Olen joinain aikoina ihan vain minä, ilman mitään meriittejä.”

Kaisa Kariranta, Jeesus ja elämisen taito. 136 s. Kirjapaja, Helsinki 2014. Kl 17.3. ISBN 978-952-288-057-4. Ovh. 23,90.

Kaisa Kariranta on teologian maisteri ja Helsingin piispan erityisavustaja. Hän on pohtinut Jumalaa esikouluikäisestä asti, aikuisiällä työkseen erilaisten kirjoittamistöiden parissa.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt: Kirjapaja: viestintä / Marja-Liisa Saraste, marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi. Tai Kaisa Kariranta, kaisa.kariranta@gmail.com , 0400 776125.

Arvostelukappaleet: Minna Vatja, minna.vatja@lastenkeskus.fi

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy on kustantamo, joka nimensä mukaisesti yhdistää kaksi tuotemerkkiä.

Molemmilla tuotemerkeillä on perinteikäs historia ja vankka tunnettuus kustannusmaailmassa.

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki