Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Armo kuuluu Turussa tällä viikolla

Armo kuuluu Turussa tällä viikolla

Julkaistu: 02.07.2015 klo 16:20
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Turun kaduilla on tällä viikolla kuunneltu ihmisten tarinoita, kun Kansanlähetyksen vapaaehtoiset ovat jalkautuneet Armo kuuluu -teemaviikolla ihmisten pariin tarjoamaan kahvia ja kysymään: "Mikä on sinun tarinasi?"

Yksi vapaaehtoisista, Ronja Oksanen, on päivystänyt Turun kirjaston kupeessa puoleensakutsuvan sohvaryhmän luona tarjoten ohikulkijoille välittävän kuuntelijan. Hän ei ole koskaan aikaisemmin tehnyt vastaavaa kaduilla.

"Tämä sujuu hyvin, kun osaa kysyä oikeita kysymyksiä ja jatkokysymyksiä. Kysyn esimerkiksi, miten ihmiset ovat päätyneet siihen pisteeseen, missä ovat? Olisivatko he halunneet tehdä jotain eri tavalla, tai onko heillä täyttymättömiä toiveita tulevaisuuden suhteen?", Ronja kertoo.

Monesti ihmiset pohtivat keskusteluissa, miksi he ovat tehneet tiettyjä ratkaisuja. Vapaaehtoiset auttavat pohdintaa haastamalla miettimään, mitkä asiat tekevät päätöksistä hyviä tai huonoja.

"On tullut paljon positiivisia kommentteja, ja ihmiset ovat halunneet tulla juttelemaan uudelleenkin. Pitää yrittää muistaa juteltuja asioita, että voi sitten jatkaa keskustelua", Ronja pohtii.

Kuvatun kaltaiset katuaktiot ovat osa Kansanlähetyspäiviin johtavaa teemaviikkoa, ja vapaaehtoiset pyrkivätkin kutsumaan ihmisiä kohtaamaan Jumalaa myös Kansanlähetyspäiville.

"Kuulin Armo kuuluu -viikosta ja ajattelin, että onpa mahtavaa tavoittaa ihmisiä! Kansanlähetysäivät ovat muutenkin huippuhyvät tänä vuonna, ja kutsun mielelläni innokkaasti muitakin sinne mukaan", Ronja kertoo hymyillen.

Kansanlähetyspäiviä vietetään Turussa 3-5.7. Lisätietoja: kansanlahetyspaivat.fi

Kansanlähetyspäivät ovat Kansanlähetyksen yhteistyössä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän sekä Turun kaupungin kanssa järjestämä hengellinen kesäjuhla, jonka teemana on Armo. Kansanlähetyspäiville odotetaan noin 10.000 kävijää.

Lehdistölle on materiaalia Kansanlähetyspäivien kotisivuilla media-otsakkeen alla. Kotisivuilla on lisätietoa myös Armo kuuluu -toimintaviikosta.

Lisätietoja: Päivien johtajat Mika Falk 050 597 0481 ja Pyry Winter 044 567 8855, etunimi@sukunimi@sekl.fi

Kuva ja teksti Mikael Elmolhoda

Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja lähetysjärjestö. Järjestön noin 70 ulkomaantyöntekijää toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä sekä toimivat avustus- ja kehitystehtävissä.

Kotimaassa Kansanlähetys toimii 17 piirijärjestön kautta yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa.

Kustannustoiminnasta huolehtii Kustannusosakeyhtiö Uusi Tie.