Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Vuokatin SM-kisat 26.–29.3.

Lumilautaliitto

Vuokatin SM-kisat 26.–29.3.

Kutsu.
Julkaistu: 18.03.2014 klo 10:30
Julkaisija: Lumilautaliitto

Lumilautaliitto järjestää lumilautailun Suomen-mestaruuskilpailut 2014 Vuokatissa 26.–29.3. lajeinaan slopestyle, halfpipe, crossi ja ensimmäistä kertaa myös reilit. Lisäksi Vuokatissa mitellään elokuvien väliset Suomen-mestaruudet Elokuvaprojektin finaalissa.

SM-kisat ovat jo pitkään olleet erittäin suositut, ja Vuokattiin odotetaankin runsaasti kilpailijoita. Mukaan on tulossa muun muassa useita maajoukkuelaskijoita.

Vuokatissa järjestetään SM-viikon aikana paljon muutakin ohjelmaa, joten kauden suurinta kotimaan tapahtumaa ei kannata jättää väliin. Jos et kuitenkaan pääse paikalle niin ei hätää: SM-kisoja voi tällä kertaa seurata livenä myös netissä.

Tervetuloa Vuokattiin!

Osallistumismaksut

Osallistuminen SM-kisoihin maksaa 30 € / 1 laji, 40 € / 2 lajia ja 50 € / 3 tai 4 lajia.

Voimassa olevalla Lumilautaliiton lisenssillä saa osallistumismaksusta 10 euron alennuksen. Tietoa lisenssistä: http://fsa.fi/index.php/kilpailuttapahtumat/lisenssit/lisenssit/

Ilmoittautumiset

Ilmoittautuminen etukäteen on suositeltavaa. Se tapahtuu helposti osoitteessa: http://www.fsa.fi/index.php/kilpailuttapahtumat/tapahtumat/sm-kisat/

Etukäteen ilmoittautuneet saavat hissilipun ostaessaan kisapäiville ilmaisen lounaan. Kaikille kisaajille tarjoaa Kainuun Ammattiopisto makkarat.

Kisatoimisto sijaitsee Marakatissa, ravintola Alakatin ja hiihtokoulun viereisessä kopissa.

Osallistumisehdot

Osallistujilla on oltava tapaturmavakuutus, joka on voimassa myös kilpailuissa. Kilpailulisenssi sisältyy osallistumismaksuun. Vakuutusnumeroa mahdollisesta erillisestä tapaturmavakuutuksesta edellytetään. Kilpailijalisenssi & vakuutus: http://fsa.fi/index.php/kilpailuttapahtumat/lisenssit/lisenssit/

Kaikkien osallistujien on käytettävä kypärää sekä harjoituksissa että kilpailuissa. Selkäpanssaria ja muita turvavarusteita suositellaan.

Järjestäjä pidättää kaikki oikeudet tapahtuman läpiviemiseen turvallisesti ja paikalliset olosuhteet huomioon ottaen.

Sarjat

SM-kisoissa kilpaillaan samoissa sarjoissa kuin World Snowboard Tourilla. Lisäksi mukana on seniorilaskijoille Legends-sarja, johon pääsevät kaikki itsensä legendaksi ikänsä puolesta määrittelevät.

Groms: 14-vuotiaat ja nuoremmat (vuonna 1999 syntyneet ja sitä nuoremmat)

Rookies: 15-17-vuotiaat (1996-1998 syntyneet)

Open: (+18-vuotiaat)
Legends: seniorisarja (1982 +/- 2 v. syntyneet ja sitä vanhemmat. Sarjan ikäluokka päätetään kilpailijakokouksessa tapahtumapäivänä)

Muu ohjelma ja lisäinfo

Ensimmäistä kertaa SM-kisat on nähtävissä myös kotisohvalla, kun perjantain halfpipe ja lauantain slopestyle lähetetään livestreamina IS Afterdarkissa.

Torstaina klo 19 alkaen järjestetään Vuokatti Freestyle Hallilla kaikille avoimet sessiot. Mukana on Suomen kovimpia skeittareita demottamassa, ja lisäksi tapahtumassa järjestetään kisailua hyvässä hengessä. Sisäänpääsy on tapahtuman aikana tarjoushintaan 10 euroa.

Elokuvaprojekti huipentuu finaaliin SM-kisoissa. Finaaliin on päässyt viisi parasta elokuvaa. Finaalielokuvat katsotaan ja palkitaan perjantai-iltana Alakatissa.

Hyvät kisat eivät olisi mitään ilman huippuja juhlia. Niitä järjestetään sekä päivällä että illalla. Perjantain iltajuhlissa Bar Hileessä soittaa Relentless ja lauantaina sekä alkuillasta että virallisissa SM14-bileissä Alakatissa soittaa Reindeer Kalashnikov. Lisäksi illan musiikista vastaa Miami Baywatch DJ’s.

SM-kisojen alustava aikataulu

Ke 26.3. Vapaat harjoitukset

To 27.3. Crossi
15:00 Kaaviolaskut
16:00 Finaalit
17:00 Palkintojenjako Alakatti
19:00 Illanvietto Freestyle hallissa, pääsymaksu 10 €

Pe 28.3. Halfpipe
15:00 Semifinaalit
16:00 Finaalit
18:00 Palkintojenjako & Elokuvaprojektin finaali, Alakatti
22:00 Iltabileet Hile Bar: Relentless, vapaa pääsy (K18)

La 29.3. Slopestyle & SM reilit (iltakisa)
15:00 Semifinaalit
17:00 Finaalit
18:00 Palkintojenjako ja kaikenikäisten keikka Alakatti: Reindeer Kalashnikov
19:00 Reilikilpailu: jamsessions
22:00 Viralliset SM14-bileet Alakatti: Reindeer Kalashnikov, Miami Baywatch DJ’s (K18)

Su 30.3. Varapäivä

Tarkempi aikataulu tulee lähempänä. Muutokset mahdollisia.

Jaakko Tossavainen, tuottaja, puh. 044-289 4595 / email. roihuevents@gmail.com
Tuukka Tams, tiedottaja, puh. 044-543 1740 / email. tuukka.tams@fsa.fi