Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Volkovan kilpailuhermoja koeteltiin Bakun World Cup finaaleissa

Suomen Voimisteluliitto

Volkovan kilpailuhermoja koeteltiin Bakun World Cup finaaleissa

Julkaistu: 24.07.2016 klo 23:48
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Ekaterina ’Katja’ Volkova (Elise) pääsi vielä kerran ennen Rioon lähtöä suuren yleisön eteen Azerbaijanin pääkaupungissa järjestetyssä World Cup -finaaleissa. Lauantaina hankituista kahdesta finaalipaikasta ensimmäinen, vanne, sujui itsevarmasti ja tuloksena 7./8. hyvin pistein 17,900.

Keila-finaalissa Volkovan kilpailuhermoja sen sijaan koeteltiin, kun äänille kajahti väärä musiikki ja ohjelma täytyi aloittaa alusta. Voimistelija pystyi suorittamaan virheittä lähes koko ohjelman, mutta viimeisen riskiheiton pudotus jätti pisteiksi 17,350.

”Harmillinen virhe, mutta valitettavasti virheitä voi käydä kaikille”, summasi valmentaja Larisa Gryadunova ennen katseiden kääntämistä kohti Rion Olympia-areenaa.

Seuraavan kerran rytmisen voimistelun kärki kokoontuu kamppailussa Olympiamitaleista 19-21.8. Brasiliassa. Ekaterina Volkovan kausi huipentuu edustamalla Suomea ensimmäisen kerran rytmisessä voimistelussa sitten vuoden 2000, kun viimeksi Sydneyssä kilpaili Heini Lautala.

Voimistelulajeissa Suomen toinen edustaja löytyy miesten telinevoimistelusta, jossa Oskar Kirmes aloittaa Rion kilpailu-urakkansa 6.8.

Finaalien kaikki tulokset

Vanne-finaali

1. Yana Kudryavtseva RUS 19,450

2. Margarita Mamun RUS 18,550

3. Kseniya Moustafaeva FRA 18,500

7. Ekaterina Volkova FIN 17,900

Keila-finaali

1. Yana Kudryavtseva RUS 19,400

1. Margarita Mamun RUS 19,400

3. Kseniya Moustafaeva FRA 18,500

...

8. Ekaterina Volkova FIN 17,300

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki