Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Tonteri voittoon Venäjällä big airissa

Tonteri voittoon Venäjällä big airissa

Julkaistu: 10.01.2015 klo 20:48
Julkaisija: Lumilautaliitto

Roope Tonteri on laskenut World Snowboard Tourin Grand Prix de Russie -kisan ykköseksi. Moskovassa järjestetyssä hyppykilpailussa toiseksi tuli tsekkiläinen Petr Horak ja kolmanneksi Carlos Gerber Sveitsistä.

- Fiilis on tosi hyvä. Oli aika kovatasoinen finaali, vaikka hyndä olikin melko pieni ja loivassa ländiin vähän sattui tulla alas. Loppupeleissä kaikki meni ihan hyvin. Ekalla laskulla vedin caballerial 1260:tä ja sain hyvät pisteet, toisella upgreidasin caballerial 1440:een ja sillä voitin. Oli hyvä formaatti - pääsi yrittämään niin oli kiva laskea, Tonteri kommentoi viitaten finaalin formaattiin, jossa kolmesta hypystä parhaan pisteet jäivät voimaan.

Kisa meni muutenkin suomalaisilla kelvollisesti, kun Tuomas Pohjosta lukuun ottamatta kaikki suomalaiset laskivat finaaliin. Finaalissa Tonterin lisäksi olivat Nuutti Niemelä, Aleksi Partanen, Petja Piiroinen ja Kalle Järvilehto. Tonteri voitti kisassa myös karsinnat ja semifinaalit, joten joululoma oli tehnyt terää:

- Ilmeisesti hyppy kulkee aika hyvin, on hyvä draivi päällä. En ollut hypännyt hyppyristä varmaan kahteen viikkoon, kun oli joulut ja uudet vuodet. Olin vaan kotona ja lepäsin. Näköjään lepo kannattaa välillä. Sen verran hyppyrin alastulossa sattui, että nyt otan pari päivää lepoa ja sitten olen valmis Air & Styleen. Siellä pitää varmaan pistää pari kierrosta lisää, mutta katsotaan ensin millainen hyppyri siellä on.

Erittäin kovatasoinen kutsukisa Air & Style järjestetään 16.-17.1. Innsrbuckissa. Roopen lisäksi Peetu Piiroinen on suomalaisista saanut kisaan kutsun.

freestylen päävalmentaja Antti Koskinen, puh. 045 670 2060 / email. antti.koskinen@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044 543 1740 / email. tuukka.tams@fsa.fi

Lumilautaliiton mediapankki: