Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Tazawakossa Jimi Salonen kymmenes - Olli Penttalalle uran paras maailmancupsijoitus

Ski Sport Finland

Julkaistu: 27.02.2016 klo 11:37
Julkaisija: Ski Sport Finland

Lauantaina Japanin Tazawakossa kilpailtiin kumpareiden maailmancuppisteistä. Suomen freestylelaskijoista mukana olivat Jimi Salonen, Olli Penttala ja Jussi Penttala.

Aurinkoisissa olosuhteissa parhaana suomalaisena Jimi Salonen oli kymmenes.

"Kisa meni ihan hyvin. Kymmenes sija; ihan hyvä lasku tuli, mutta pieniä virheitä ja niistä rokottivat aika paljon. Iha tyytyväinen olen. Huomisiin dualeihin lähdetään vetämään täysiä. Tänään meni näin ja huomenna on uusi päivä", kommentoi Salonen.

Kuuntele Salosen kommentit kokonaisuudessaan.

Olli Penttala laski Tazawakossa uransa parhaan tuloksen laskien finaaleihin ja ollen lopputuloksissa 13:s.

"Ensimmäinen kisa Japanissa ja ihan hyvin meni. Tähän asti elämäni paras maailmancupin sijoitus 13:s. Ei voi muuta olla kuin tyytyväinen. Koko ajan vaan ylemmäs menty ja parempia sijoituksia tullut."

Kuuntele Olli Penttalan kommentit kokonaisuudessaan.

Jussi Penttalan sijoitus kilpailussa oli 23:s.

"Kisasta sen verran, että pitkästä aikaa sain kunnon harjoituslaskun, samanlaisen mitä pari päivää olen treeneissä vetänyt,  tehtyä kisaan. Tuloksellisesti en ole niin tyytyväinen, mutta laskusta olen kuitenkin hyvillä fiiliksillä", Penttala kertoi kisan jälkeen.

Kuuntele Jussi Penttalan kommentit kokonaisuudessaan.

Valmentaja Lauri Kolomainen näki päivän suorituksissa positiivisia tuloksia.

"Mahatavaa oli se, että saatiin uusi kaveri finaaliin. Olli Penttala laski finaaliin ja 13. sija on hänelle erittäin kova suoritus kaikella tapaa. Jimin kymmenes sija on hyvä tulos, vaikka viime kisoissa on mennyt paremmin,  mutta tuohonkin pitää olla tyytyväinen. Jussikaan ei loppupeleissä kauhean kaukana ollut finaalipaikasta, mutta pieniä virheitä", analysoi Kolomainen kisan tuloksia.

Kuuntele Lauri Kolomaisen kommentit kokonaisuudessaan.

Sunnuntaina Tazawakon rinteessä vuorossa ovat parikumpareet. Suomalaiset lähtevät kisaan päättäväisenä hakemaan parempia sijoituksia.

"Huomiseen dualiin lähdetään voittamaan. Ei lähdetä kumartelemaan japanilaisille, vaikka he meille kumartavatkin", kiteyttää Olli Penttala huomista asennetta.

Kisan tulokset kokonaisuudessaan.

Seuraa #skisportfinland