Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » TAEKWONDO: Pasaselle tappio EM-taekwondon avausottelussa

Suomen Taekwondoliitto ry

TAEKWONDO: Pasaselle tappio EM-taekwondon avausottelussa

Julkaistu: 19.05.2016 klo 19:25
Julkaisija: Suomen Taekwondoliitto ry

Tanja Pasasen ottelut jäivät yhteen taekwondon EM-kisoissa Sveitsin Montreuxssa. Pasanen hävisi -49 kilon sarjan avausottelussa Venäjän viidenneksi rankatulle Alexandra Lychaginalle 0-4.

- Tilanteita sain luotua, mutta pisteen arvoisesti en onnistunut. Tksi nukahdus kostautui sitten vastustajan voitoksi, toisissa EM-kisoissaan otellut Pasanen totesi.

Lychagina saavutti lopulta EM-pronssia hävittyään välieränsä hopealle sijoittuneelle Slovenian Ama Petrusicille 1-2. Kultaa voitti Serbian Tijana Bogdanovic.

Perjantain suomalaisista otteluvuorossa on Rion olympialaisiin valmistautuva Suvi Mikkonen -57 kilon sarjassa. Mikkonen kohtaa 1. kierroksella Saksan neljänneksi sijoitetun Anna-Lena Frömmingin. Olympialaisiin myös selvinnyt 21-vutias Frömming on MM-pronssimitalisti vuodelta 2013. Frömming ja Mikkonen kohtasivat juuri Istanbulin olympiakarsintojen välierissä, jossa Mikkonen voitti kaksi sekuntia ennen loppua ottamallaan pääosumalla 9-8.

Taekwondo on olympialaji, joka tarjoaa kansainvälisestä kilpaurheilusta kiinnostuneille lähes rajattomat kehitysmahdollisuudet. Taekwondo on samalla myös perinteinen kamppailulaji, itsepuolustuslaji ja kuntoliikuntamuoto. Laji tarjoaa erittäin monipuolisen ja haastavan harrastuksen, jota kaiken ikäiset voivat harjoitella omien tavoitteiden ja kiinnostuksen mukaisesti. Taekwondossa on neljä osa-aluetta: ottelu, liikesarjat, itsepuolustus ja murskaus.

www.taekwondo.fi
office@taekwondo.fi
p.0400 519 531 (pääsihteeri Laura Ojanen)