Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomi kymmenes Willingenin joukkuemäessä

Suomi kymmenes Willingenin joukkuemäessä

Julkaistu: 31.01.2015 klo 20:23
Julkaisija: Skijumping Team

Suomi on sijoittunut kymmenenneksi Willingenissä hypätyssä maailmancupin joukkuemäen osakilpailussa. Suomen joukkueessa hyppäsivät Jarkko Määttä, Harri Olli, Olli Muotka ja Janne Ahonen. Nelikosta parhaiten onnistui Janne Ahonen, joka keräsi 123 metrin hypyllä 91,8 pistettä. Myös ensimmäisenä hypännyt Jarkko Määttä onnistui omassa suorituksessaan kohtuullisesti keräten 80,1 pistettä. Harri Olli keräsi 64,9 pistettä ja Olli Muotka 53,8 pistettä. Kokonaisuudessaan Suomi keräsi 290,6 pistettä.

Kymmenes sija ei riittänyt kilpailussa toiselle kierrokselle. Suomen taakse tuloksissa jäi vain Puola.

"No, tulos oli tänään tällainen, ja tietysti ei hirveän tyytyväinen voi lopputulokseen olla. Positiivisina asioina on mainittava se, että löysimme ainakin kalustopuolella hyviä asioita huomista yksilökilpailua ajatellen. Illalla vielä kerrataan tämän päivän anti ja katsotaan sitten, minkälaisista lähtökohdista me huomiseen lähdemme", kommentoi päävalmentaja Jani Klinga.

Klinga ei halua nostaa erikseen tiettyä hyppääjää ja tiettyjä hyppääjiä.

"Odotuksiin nähden minulla on selkeä näkemys onnistujapuolesta, mutta ei siitä sen enempää. Huomiseen kilpailuun lähdetään parantamaan tästä, hakemaan omia hyviä suorituksia ja kamppailemaan tosissaan maailmancupin pisteistä", Klinga kommentoi.

Kilpailun tulokset kokonaisuudessaan tästä.