Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomen miehet ja naiset kisaavat Anadian maailmancupissa

Suomen Voimisteluliitto

Suomen miehet ja naiset kisaavat Anadian maailmancupissa

Julkaistu: 20.06.2016 klo 18:30
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Suomalaisten telinevoimistelijoiden maailmancup-kausi jatkuu Portugalin Anadiassa 23.-26.6. Anadiassa nähdään suomalaisväriä niin miesten kuin naisten telinevoimistelussa. Miehistä kilpailemassa on Olympialaisiin valmistautuva Oskar Kirmes (Espoon Telinetaiturit). Kirmes kilpailee permannolla, hevosella, renkailla, nojapuilla sekä rekillä. Mukana suomalaista ovat myös Juho Kanerva (Turun Urheiluliitto) kilpailemassa hevosella sekä Eetu Lahti (Jyväskylän Voimistelijat) näyttämässä taitojaan permannolla sekä hypyssä. Valmentajana on Mati Kirmes ja tuomarina Teppo Kalaja.

Naisista kilpailuissa mukana on Annika Urvikko (Tampereen Voimistelijat). Urvikko kilpailee kaikilla neljällä telineellä eli hypyssä, nojapuilla, puomilla ja permannolla. Valmentajaksi kilpailuihin lähtee Igor Cherepov sekä tuomariksi Sari Lehmuskallio-Eronen.

Telinevoimistelun maailmancupin kokonaiskilpailu ratkeaa 7.–9.10. Unkarin Szombathelyssa. Kokonaiskilpailun lopputulokseen lasketaan jokaisen voimistelijan neljän parhaan osakilpailun tulokset.

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki