Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Suomalaiset jäivät kärjestä toisessakin crossikisassa Sveitsissä

Lumilautaliitto

Suomalaiset jäivät kärjestä toisessakin crossikisassa Sveitsissä

Julkaistu: 15.03.2015 klo 20:09
Julkaisija: Lumilautaliitto

Veysonnaz’ssa laskettiin toinen maialmancupin kisa. Lindfors ja Taka kaukana kärjestä.

Tänään laskettiin Veysonnaz’ssa Sveitsissä kauden toinen crossin maailmancupin kisa. Suomalaiset jäivät tälläkin kertaa kärjestä tippuen finaalissa ensimmäisessä laskussa. Jussi Taka oli lopputuloksissa 34:s ja Anton Lindfors 42:s. Voittoon laski Australian Alex Pullin.

Karsinnoissa Jussi Taka laski hienon ajan ja oli 16:s ajalla 1:00.89. Lindforsilla tuli enemmän virheitä, ja hänen karsintojen sijoitus oli 34:s ajalla 1:01.82. Aikalaskut voitti edellisen kisan tapaan Suomen joukkueen mukana harjoitteleva norjalainen Stian Sivertzen ajalla 59.18.

- Jussi laski hyvän aikalaskun, ja hän sai finaalissa hyvän lähtöpaikan. Hän otti hyvän lähdön ja kärkipaikan, mutta Stianilla ja Jussilla osui laudat yhteen ja Jussi kaatui. Antonilla on nyt jonkin verran vaikeuksia laskussa, eikä tällä kertaa vauhtia löytynyt. Ekassa finaalilaskussa tuli heti alussa isoja virheitä, niin siinä se sitten oli. Anton oli allapäin jo ensimmäisen aikalaskun jälkeen, eikä sitten enää puristusta löytynyt. Ei vaan jalat toimi niin, että saisi otettua muodoista vauhtia. Kyllä tässä näkyy, että ollut taukoa - ei olla päästy treenaamaan eikä kisaamaan. Ei tässä silti pidä liian syviin vesiin pidä vajota yhden radan takia, mutta virheitä ei silti saa näissä karkeloissa tehdä, valmentaja Juha Guttorm kommentoi.

Crossin kausi jatkuu vielä ensi viikolla Espanjan La Molinassa, jossa lasketaan lumenpuutteen vuoksi kolmeen kisaan typistyneen maailmancup-kiertueen viimeinen kilpailu.

Tulokset: http://data.fis-ski.com/pdf/2015/SB/7324/7324RLR0.pdf
Karsintojen tulokset: http://data.fis-ski.com/pdf/2015/SB/7324/7324RLQ0.pdf