Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Sofian World Cup loistavasti päätökseen

Sofian World Cup loistavasti päätökseen

Julkaistu: 29.05.2016 klo 21:39
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Suomen rytmisen voimistelun maajoukkue Riikka Kangas (Elise), Sonja Kokkonen (Elise), Iina Linna (Elise), Kati Rantsi (Elise-Järvenpää), Aino Purje (Elise) ja Emma Rantala (Elise-Järvenpää) otti jälleen yhden askeleen eteenpäin sunnuntaina Bulgarian pääkaupungissa käydyissä World Cup -finaaleissa.

5 nauhan välinefinaalissa Suomi korotti pisteitään alkukilpailusta yhdestä välineen pudotuksesta huolimatta, nyt 16,7. 2 vanteen ja 3 keilaparin ohjelma sen sijaan onnistui kuin parhaissa harjoituksissa, palkintona huippupisteet 17,0 ja vain 0,1 kovan Ukrainan joukkueen takana.

”Olen erityisen tyytyväinen joukkueen keskittymiseen sekä onnistumiseen pitkän ja rankan viikonlopun viimeisessä suorituksessa”, iloitsee kapteeni Riikka Kangas.

Ennen 17-19.6 käytäviä EM -kilpailuja rytmisen voimistelun kansainvälinen huippu kokoontuu vielä World Cup Guadalajarassa, Espanjassa. 3-5.6 käytävässä kilpailussa Suomea edustaa yksilöissä Jouki Tikkanen (Rekolan Raikas).

Kisajärjestäjät eivät ole vielä julkaisseet lopullisia tuloksia, mutta tulokset julkaistaan kilpailunjärjestäjien sivuilla

Tulokset 5 nauhaa:

1. Bulgaria 18,550

2. Venäjä 18,300

3. Valko-Venäjä 18,150

8. Suomi 16,700

Tulokset 2 vannetta + 3 keilaparia:

1. Bulgaria 18,550

2. Valko-Venäjä 18,350

3. Italia 18,300

7. Suomi 17,000

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki