Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » SM-PILKKIÄ EI VAIVAA JÄÄN PUUTE, VAAN SULA MAA

SM-PILKKIÄ EI VAIVAA JÄÄN PUUTE, VAAN SULA MAA

Julkaistu: 03.03.2015 klo 09:00
Julkaisija: Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö

Pilkinnän Suomen mestaruuksista kilpaillaan lauantaina 7.3. Hauholla. Leudosta talvesta huolimatta järjestäjät vakuuttavat jäiden kestävän. Ongelmaksi näyttää muodostuvan sula maa, mikä estää peltojen käytön pysäköintiin. Vuosi sitten sama kilpailu jouduttiin heikkojen jäiden ja sulan maan vuoksi siirtämään pohjoisemmille vesille.
Kilpailijoita SM -pilkkiin Ilmoilanselälle odotetaan saapuvaksi noin 2000.

Tänä vuonna ei kilpailua tarvitse perua jäiden heikkouden vuoksi.
”Kovaa jäätä on juuri nyt noin 30 senttimetriä ja kilpailu voidaan järjestää turvallisesti”, sanoo kilpailun johtaja Juha Pölkki.  Hänen mukaansa suurempi huoli on parkkipaikkojen riittävyydestä. Maan pinta on sulaa ja siksi parkkipaikoiksi suunniteltujen peltojen käyttö ei onnistu. Pysäköinti joudutaan ohjaamaan useille eri alueille ja se tullee koettelemaan sekä kilpailijoiden että järjestäjien kärsivällisyyttä.
Juha Pölkki toivookin, että kimppakyytejä suosittaisiin. Sillä tavalla voidaan vähentää pysäköintiongelmia ja hidastaa pilkkijäitä heikentävää ilmastomuutosta.

Ilmoilanselkä on tunnettu hyvistä ahvensaaliistaan. Vapaa-ajanpilkkijät tavoittelevat alueelta suuria körmyniskoja, mutta kilpailut voitetaan usein pienemmillä ahvenilla.

Kilpailun järjestämisestä vastaa Hämeen Vapaa-ajankalastajapiiri jäsenseuroineen yhteistyössä Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestön kanssa.
Kilpailuun voi ilmoittautua kilpailutoimistossa vielä perjantaina 6.3. klo 12-18 ja lauantaina 7.3. klo 6-8 välisinä aikoina. Kilpailutoimisto sijaitsee Lautsian lomakeskuksessa kilpailualueen välittömässä läheisyydessä, osoitteessa Lautsiankuja 20, 14700 Hauho.

Kilpailuaika kaikissa sarjoissa on klo 10-14. Kilpailualueelle siirtyminen alkaa avajaistilaisuuden jälkeen noin klo 9.15 annettavalla äänimerkillä. Tulosten julkistaminen ja palkintojen jako alkanee klo 16 jälkeen.

Tiedotusvälineet ovat tervetulleita seuraamaan kilpailua!

Kilpailukutsu osoitteessa: http://vapaa-ajankalastaja.fi/?lang=fi&svk=77728.
Juha Pölkki, kilpailun johtaja, p. 040 566 6584
Marcus Wikström, kilpailuvastaava, p. 045 110 2126

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö (SVK) on maamme suurin vapaa-ajankalastajien järjestö, joka edistää vapaa-ajankalastajien kalastusmahdollisuuksia sekä neuvoo järjestäytyneitä ja järjestäytymättömiä vapaa-ajankalastajia kestävän käytön mukaisessa kalastuksessa. Järjestön 13 vapaa-ajankalastajapiirin 530 seurassa toimii yhteensä noin 43 000 kalastuksen harrastajaa.