Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Skandinavia-cup tuo vilskettä Vuokatin ensilumenladulle

Maastohiihto

Skandinavia-cup tuo vilskettä Vuokatin ensilumenladulle

Julkaistu: 10.12.2015 klo 16:34
Julkaisija: Maastohiihto

Maastohiihdon Skandinavia-cup tuo perjantaista sunnuntaihin vilskettä Vuokatin ensilumenladulle, sillä mukana on parhaimmillaan päivässä yli 400 osallistujaa. Maailmancupin jälkeen seuraavaa tasoa edustaviin kilpailuihin saapuu tälläkin kertaa todella kova edustus erityisesti Norjasta.

Skandinavia-cupin kausi alkaa Vuokatissa perjantaina naisten kympin ja miesten 15 kilometrin perinteisen kilpailulla. Lauantaina hiihdetään vapaan sprintti, päätöspäivänä sunnuntaina naisten kymppi ja miesten 15 kilometriä vapaalla. Perjantaina ja sunnuntaina mukana on myös 20-vuotiaiden sarjat.

Ennakkoon eniten ilmoittautuneita on tulossa sunnuntaille, jonne on ilmoittautunut 265 miestä ja 149 naista N20-sarjalaiset mukaan lukien. Perjantaille vastaavasti 239 miestä ja 149 naista, lauantaille 194 miestä ja 114 naista.

”Osallistuja on enemmän kuin viimeksi.  Kaikki näyttää muutenkin hyvältä, sillä myös suorituspaikat ovat olosuhteisiin nähden hyvässä kunnossa. Näihin puitteisiin olemme pyrkineet tekemään urheilijoiden kannalta parhaat mahdolliset ratkaisut. Kaikki varastoidut lumet on nyt levitetty maastoon”, kilpailun johtaja Jyri Pelkonen sanoo.

Suomalaishiihtäjille Skandinavia-cupit ovat kovia ja monin tavoin tärkeitä kilpailuja.

”Jos siellä pystyy kärkipäässä olemaan, pystyy maailmancupissakin olemaan hyvillä sijoituksilla ja selkeästi pisteillä. Viime vuonna Heikkisen Mattia lukuun ottamatta emme olleet normaalimatkoilla kertaakaan 20 parhaan joukossa, naisissa Sussu (Susanna Saapunki) oli pari kertaa kymmenen joukossa”, maastohiihdon maajoukkueen haastajaryhmän valmentaja Ville Oksanen sanoo ja toivoo suomalaisten suoriutuvan tänä talvena aiempia vuosia paremmin.

Skandinavia-cupia seurataan tiiviisti eri kanavissa:
Kisasivut (lähtölistat, aikataulut): http://www.vuokattievents.fi/fis-scandinavia-cup-vuokatti-11--13-12-2015

Livetulokset: http://data.fis-ski.com/cross-country/live-timing.html

Sosiaalinen media:
Facebook: https://www.facebook.com/VuokattiSport-1477231509194036/?fref=ts ja https://www.facebook.com/skiteamfinland/?fref=ts
Instagram: @vuokattisport ja @xcskiteamfin
Twitter: X-Country Ski Team Finland
#scancup

Hiihtoliiton Soundcloud-kanava tarjoaa myös kattavasti urheilijakommentteja.

Toimitamme medialle tiedotteen jokaisena kilpailupäivänä kuvien kera.

Maastohiihto
#xcteamfin