Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Salibandyseura Vantaa on vuoden 2016 Sinettiseura

Salibandyliitto

Salibandyseura Vantaa on vuoden 2016 Sinettiseura

Julkaistu: 11.10.2016 klo 14:00
Julkaisija: Salibandyliitto

Salibandyseura Vantaa on palkittu vuoden 2016 Sinettiseurana. Valinta kohdistui samalla ensimmäistä kertaa salibandyn erikoisseuraan.

Kuvateksti: Gasumin Elina Niiranen (vas.) luovutti SB Vantaan Erika Svahnille ja Mikko Kujamalle 5000 euron stipendin ja kunniakirjan vuoden 2016 Sinettiseura-valinnan johdosta. Kuva: Valo ry.

Noin 800 harrastajan SB Vantaa tarjoaa monipuolista, laadukasta ja laaja-alaista liikuntatoimintaa. Seurassa on erityisesti panostettu eri-ikäisten harrasteryhmiin ja yhteistyöhön lähiseurojen kanssa.

− Tämä on mahtavaa! On hienoa, että harrastetoimintaa arvostetaan, kun niin usein esille nousee kilpaurheilu, iloitsi SB Vantaan harrastetoiminnasta vastaava Erika Svahn.

Myös ohjaajien, valmentajien ja muiden toimijoiden osaamisen kehittämiseen ja perehdyttämiseen on luotu esimerkilliset toimintatavat.

− Seuramme vahvuus on yhteisöllisyydessä ja hyvässä hengessä. Koen tärkeäksi, että tarjoamme paljon myös maksutonta toimintaa esimerkiksi taitokoulujen, maalivahtivalmennuksen ja iltapäivätoiminnan keinoin. Unelmana on ”peli kaikille” eli että harrastaminen meillä on mahdollista ihan jokaiselle iästä, sukupuolesta ja taustasta riippumatta, kuvailee seuran juniorivalmennuspäällikkö Mikko Kujama.

SB Vantaa sai tunnustuksesta Valon ja yhteistyökumppanina toimivan Gasumin myöntämän 5 000 euron stipendin.

Sinettiseuratoiminta on Valon ja urheilun lajiliittojen yhteinen toimintamalli, joka rakentuu lapsen ja nuoren parhaan edistämiselle - lapsen kasvun ja kehityksen tukemiselle sekä lapsuuden kunnioittamiselle. Suomessa on 635 Sinettiseuraa, jotka ovat lasten ja nuorten urheilun kärkiseuroja. Näiden seurojen toimintaa määrittelevät yhdessä asiantuntijoiden kanssa laaditut Sinettikriteerit.

Sinettiseuratoiminta on aloitettu vuonna 1992.
Kaikki lajit huomioiden Sinettiseuroja on 635 kappaletta.
Salibandylla on Sinettiseuroja 23 kpl.

Lue myös SB Vantaan uutinen.

Salibandyliitto on valtakunnallinen liikunta- ja urheilujärjestö, jonka sarjoihin osallistuu yli 50 000 pelaajaa. Salibandya ja sählyä harrastaa Suomessa n. 400 000 henkilöä.

Seuraa meitä: floorball.fi | facebook | twitter | instagram