Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Rukajärvi finaaliin Yabulin big airissa

Rukajärvi finaaliin Yabulin big airissa

Julkaistu: 12.03.2016 klo 11:08
Julkaisija: Lumilautaliitto

Enni Rukajärvi on laskenut Yabulissa Kiinassa World Snowboard Tourin MM-kisoissa big airin semifinaaleissa kuudenneksi ja jatkaa näin finaaliin.

Rukajärvi teki ensimmäisellä hypyllään todella puhtaan caballerial 720:n, josta hän keräsi pisteet 80,33. Erittäin kovatasoisessa kisassa lähes kaikki laskijat onnistuivat tempuissaan, joten Rukajärvi lähti toisella hypyllään hakemaan kovempaa temppua. Caballerial 900 ei kuitenkaan tullut kunnolla alas, joten pisteet eivät parantuneet. Semifinaalit voitti Laurie Blouin Kanadasta caballerial tuplakorkilla, josta hän sai pisteet 92,33.

- Olen fiiliksissä siitä, että ländäsin tempun mitä koitin ja tuli koitettua muutakin. Finaalissa sitten kaksi temppua päälle, niin sitten olen vielä enemmän fiiliksissä. Siitä ensinnäkin olen iloinen, että nyt ländäsin, kun aiemmin tänä kautena en ole kisoissa ländännyt. Hyppyri on hyvän kokoinen ja mukava, ja taso oli kyllä tosi kova - varmaan kaikki ländäsi temppunsa, niin sai kliinisti vetää. Huomenna on varmasti rankka päivä tiedossa, kun ensin on slopestylen karsinnat ja heti perään big airin finaalit. Ihan hauska täällä Kiinassa on olla. Vähän erilaiset kisat ja järjestelyt, mutta siistiä olla välillä muuallakin kuin vanhoissa paikoissa, Rukajärvi kommentoi.

Huomenna Rukajärvellä kisat jatkuvat tiukalla päivällä, kun ensin lasketaan naisten slopestylen semifinaalit ja heti perään big airin finaali. Slopestyleen ottaa osaa suomalaisista myös Kristiina Nisula ja Ella Suitiala.

freestylejoukkueen päävalmentaja Antti Koskinen, email. antti.koskinen@fsa.fi / puh. 045 670 2060
tiedottaja Tuukka Tams puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi

A-maajoukkueen viralliset yhteistyökumppanit ovat Veikkaus, Ruka, Honor ja Dextra

Lumilautaliiton mediapankki:

Suomen Lumilautaliitto