Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Rukajärvi finaaliin Burton US Openissa

Kutsu.
Julkaistu: 04.03.2015 klo 23:00
Julkaisija: Lumilautaliitto

Enni Rukajärvi kuudentena slopestylen finaaliin. Miesten kisa jouduttiin siirtämään huonon sään vuoksi.

Valissa Coloradossa aloitettiin Burton US Open keskiviikkoiltana Suomen-aikaan slopestylellä tuulisessa säässä. Naisten slopestylen karsinnoista Enni Rukajärvi jatkoi kuudentena finaaliin, kun taas miesten kisa jouduttiin siirtämään entisestään huonontuneen sään vuoksi perjantaille. Näin ollen Peetu Piiroinen, Roope Tonteri ja Janne Korpi pääsevät vasta silloin tositoimiin.

Rukajärvi sai toisesta laskustaan pisteet 61,2, joilla hän jatkaa finaaliin.Hänen laskunsa oli 50-50 to noseslide, noseslide, tailpress, backside 360, backside 540 ja caballerial 540. Karsintojen voittoon lasku yhdysvaltalainen Jamie Anderson pisteillä 84,9.

- Huh, läheltä piti. Tuuli oli aika kova ja sen vuoksi ei oikein tiennyt vaihteja. Reileihin en saanut tehtyä oikein mitään järkevää, ja taktikoin vikalle runille helppoja temppuja, kun lähtölistalla takana tulevat oli jo finaaleissa. Siinäkin laskussa tuuli otti aika pahasti, mutta pääsin joten kuten maaliin - tosin vika temppu meni vähän yli. Oli aika arpapeliä, joka tällä kertaa kannatti, Rukajärvi kommentoi.

Slopestylen finaali lasketaan miesten karsintojen lisäksi perjantaina. Livestream osoitteessa: http://www.burton.com/default/usopen_livecoverageandresults.html

Yhteyshenkilö Burton US Openissa:
Satu Järvelä p. 040-585 5550 / email. satu.jarvela@gmail.com

Lumilautaliiton mediapankki: