Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Piiroinen seitsemäs Oslon X Gameseissa

Piiroinen seitsemäs Oslon X Gameseissa

Julkaistu: 27.02.2016 klo 21:29
Julkaisija: Lumilautaliitto

Peetu Piiroinen on sijoittunut seitsemänneksi Oslon X Gamesien big airissa. Ensimmäistä kertaa Pohjoismaissa järjestetyssä X Games -kilpailussa big airin voittoon laski Japanin Yuki Kadono.

Piiroinen teki ensimmäisellä hypyllään hienon cab 1440:n, mutta alastulon jälkeen hän kaatui rajusti, mikä tiputti pisteitä huomattavasti. Kun hän ei toisella hypyllään onnistunut, jäi ensimmäisen kierroksen 29,66 voimaan. Kadonon voittopisteet olivat 90,66. Hänen voittohyppynsä oli backside tripakorkki 1620.

- Kisahan ei omalta osalta mennyt kauhean hyvin, kun en ländännyt kumpaakaan hyppyä. Yleensä on suht tyytyväinen jos edes yhden ländää. Ei tässä silti olisi todennäköisesti oma temppu riittänyt podiumille, koska taso oli niin kova. Hyppyri oli itse asiassa finaalissa tosi hyvä. Ei se mikään iso ollut, mutta telinehyndäksi aika hyvä. Vähän kapea nokka siinä oli, niin en pystynyt backsidelle kauheasti pyörimään, kun ei mahtunut set up -käännöstä tekemään. Siksi pyörin cabana. Fiiliksissä lähden nyt Coloradoon. Siistiä vihdoin ja viimein pääsee kunnolla laskemaan, kun tässä on kuukausi vedetty telinehyndiä. Kun oli loukaantuminen joulun aikaan, niin en ole sen jälkeen kunnolla päässyt hyppimään enkä vetämään pipeä. Coloradossa pääsee kuitenkin kisojen ohella laskemaan isoja hyppyreitä ja pipeä, ja mukava päästä hiihtokeskukseen. US Openissa otan osaa slopestyleen, mutta tarkoitus olisi käydä vetämässä pipeä treeneissä, sillä MM-kisoissa Kiinassa otan osaa joka lajiin, Piiroinen kommentoi.

World Snowboard Tour jatkuu ensi viikolla Burton US Openilla. MM-kisat alkavat Kiinan Yabulissa sitä seuraavalla viikolla.

freestylejoukkueen päävalmentaja Antti Koskinen, email. antti.koskinen@fsa.fi / puh. 045 670 2060
tiedottaja Tuukka Tams puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi

A-maajoukkueen viralliset yhteistyökumppanit ovat Veikkaus, Ruka ja Honor.

Lumilautaliiton mediapankki:

Suomen Lumilautaliitto