Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Pettymys Suomelle joukkuemäessä, ei toiselle kierrokselle

Skijumping Team

Pettymys Suomelle joukkuemäessä, ei toiselle kierrokselle

Julkaistu: 28.02.2015 klo 20:09
Julkaisija: Skijumping Team

Suomen joukkue sijoittui yhdeksänneksi Falunin MM-kisojen joukkuemäessä, eikä yltänyt finaalikierrokselle. Eroa kahdeksanteen ja viimeiseen toiselle kierrokselle selvinneeseen joukkueeseen Tsekkiin tuli hieman vajaat neljä pistettä.

Joukkueen suoritus oli päävalmentaja Jani Klingalle luonnollisesti pettymys.

”Ei joukkueena onnistuttu niin, kuin haluttiin, ei päästy toiselle kierrokselle, tietysti se on pettymys.”

Mäkikisat on MM-kisoissa hypätty, eikä Suomen joukkue yltänyt asetettuihin tavoitteisiin.

”Kyllä täällä nähtiin tietyllä tavalla hyviäkin suorituksia. Mutta joukkueena ei onnistuttu niin, mitkä oli ne omat tavoitteet. Täytyy tästä nyt analysoida, millä päästään nopeasti nousemaan eteenpäin ja tekemään parempia suorituksia, mitä meidän joukkue kyllä pystyy tekemään”, summasi Klinga MM-kisoja.

Suurmäen henkilökohtaisessa kisassa kohtuullisesti onnistunut joukkueen konkari Janne Ahonen, epäonnistui omassa hypyssään. Kokonaisuutena MM-kisat olivat Ahoselle vaisu kokemus.

”Kokonaisuudessaan tasasen vaisut kisat. Ja loppuhuipentumana harmittaa tämä viimeinen hyppy, missä epäonnistui kaikki tuosta keulalta alastuloon asti. Ilmeisesti olin liian ajoissa, mikä on kyllä aika harvinaista.”

Kilpailun tulokset kokonaisuuudessaan FISin tulospalvelusta

Kuuntele päävalmentajan ja joukkueessa hypänneiden kommentit kisan jälkeen.

Päävalmentaja Jani Klinga
Jarkko Määttä