Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Painija Petra Olli nousi jälleen maailman rankingin ykköspaikalle

Suomen Painiliitto

Painija Petra Olli nousi jälleen maailman rankingin ykköspaikalle

Julkaistu: 07.04.2016 klo 13:06
Julkaisija: Suomen Painiliitto

EM-kultaa maaliskuun alussa Latvian Riikasta saalistanut Lappajärven Veikkojen painija Petra Olli nousi jälleen kv. Painiliiton ylläpitämällä ranking-listalla ykkössijalle sarjassa 60 kg. Suomalaispainijoista aiemmin vain Olli itse on ollut rankinglistan kärjessä, keväällä 2015.

Naispainin sarjan 60 kg rankinglistan kakkospaikalla on viime vuoden MM-kultamitalisti ja EM-kisoissa suomalaiselle hävinnyt Ukrainan Oksana Herhel. Kolmannella sijalla on Venäjän Yulia Prontsevich.

Tällä hetkellä Olli on harjoitusleirillä Mongoliassa ja sen jälkeen Olli tekee yhdessä Painiliiton naispainin maajoukkuevalmentaja Ahto Raskan kanssa kevään ja kesän lopullisen leiri- ja kilpailuohjelman matkalla kohti Rion Olympialaisia. Viimeistään Riossa elokuussa Olli painii jälleen sarjassa 58 kg.

Naispainin rankinglista, huhtikuu 2016

Vapaapainin rankinglista, huhtikuu 2016

Kreikkalais-roomalaisen painin huhtikuun rankinglistat julkaistaan kv. Painiliitto UWW:n sivuilla perjantaina 8.4.2016.

Ollin lisäksi suomalaispainijoista olympiapaikka on tässä vaiheessa Rami Hietaniemellä (kr. room. paini, sarja 85 kg). Seuraavan kerran suomalaispainijoilla on mahdollisuus saavuttaa lisäpaikkoja 15.-17.4. Serbiassa painittavassa Euroopan maanosakarsintaturnauksessa.

Suomen Painiliitto on 110-vuotias Suomen painin kattojärjestö.

Yhteystiedot:
Suomen Painiliitto ry