Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Nuoret mäkikotkat pääsevät irti Rasnovissa

Nuoret mäkikotkat pääsevät irti Rasnovissa

Julkaistu: 23.02.2016 klo 11:06
Julkaisija: Skijumping Team

Janne Korhonen, Eetu Nousiainen, Andreas Alamommo ja Niko Kytösaho edustavat Suomea tänään, kun nuorten MM-kisojen mäkihyppy pääsee vauhtiin Romaniassa.

Valmentaja Jukka Ylipullin mukaan kilpailupaikalla Rasnovissa vallitsee edelleen poikkeuksellisen lämmin sää aiempien viikkojen tapaan.

“Hirveän kovan työn ovat järjestäjät tehneet, että mäki on saatu kuntoon. Olisiko täällä 15-16 astetta lämmintä", Ylipulli avasi tiistaiaamuna harjoituskierroksen jälkeen.

“Ylämäki on jäätynyt hyvin, mäki on hypättävässä kunnossa”, suomalaisvalmentaja jatkoi.

Rasnovissa hyppääviltä sinivalkoisilta urheilijoilta voidaan odottaa hyviä tuloksia, sillä esimerkiksi Alamommo ja Kytösaho ovat väläytelleet osaamistaan kevättalven aikana. Normaalimäen Suomen mestaruuden tammikuun lopulla Lahdessa voittanut Kytösaho selviytyi viikonloppuna Salpausselällä ensimmäistä kertaa urallaan maailmancupissa karsinnasta kilpailuun.

Alamommo puolestaan nappasi nuorten talviolympialaisten HS100-mäen kisassa kuudennen sijan viikko sitten.

Romaniassa hypätään tänään tiistaina HS100-mäen kilpailu, jonka lisäksi ohjelmassa on myös joukkuemäki.

Kilpailuaikataulu kokonaisuudessaan tämän linkin takana

Kuvassa Andreas Alamommo. KUVA: SHL/Touho Häkkinen.

www.hiihtoliitto.fi

www.facebook.com/skijumpingteamfinland