Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » NFL-kausi starttaa Viasatilla ja Viaplayssa

NFL-kausi starttaa Viasatilla ja Viaplayssa

Julkaistu: 02.09.2016 klo 10:00
Julkaisija: Viaplay/Viasat

Amerikkalaisen jalkapallon kruununjalokivi NFL näkyy jatkossa Viasatin kanavilla ja Viaplayssa. Otteluita nähdään myös Suomen kannalta parhaaseen katseluaikaan, sunnuntaisin klo 20. Viikon aikana esitetään keskimäärin neljä ottelua.

Torstain ja perjantain välisenä yönä (8.-9.9.)alkavan NFL-kauden otteluita näytetään tällä kaudella vain Viasatin kanavilla ja Viaplay-palvelussa. Ottelut esitetään pääosin Viasat Urheilu –kanavalla. Viikossa nähdään keskimäärin neljä suoraa tv-ottelua. Viasatin NFL-sunnuntait käynnistyvät  aina parhaaseen katseluaikaan kello 20.00 alkavalla ottelulla, joka selostetaan suomeksi.  Kausi huipentuu Houstonissa, Texasissa 5.2.2017 pelattavaan Super Bowliin (Super Bowl LI).

“Kattavien jalkapallo- ja jääkiekkosisältöjen rinnalle on hienoa tuoda myös muita urheilulajeja. Jenkkifutiksella ja NFL:llä on jo vakiintunut asema suomalaisten penkkiurheilijoiden keskuudessa. NFL-ottelut ovat hienosti tuotettuja ja televisioituja tapahtumia, ja on upeaa tarjota liiga suomalaisille lajin ystäville kauden alusta aina Super Bowliin saakka,” Viasatin urheilun vastaava tuottaja Ville Klinga sanoo.

Kauden ensimmäinen sunnuntai-ottelu nähdään heti kauden avausviikonloppuna 11.9. Kello 20.00 alkava Primetime-ottelu selostetaan suomeksi.

“Kokeneille lajifaneille ”jenkkifutis” aukeaa myös alkuperäisselostuksella, mutta monesti ensimmäinen kosketus jenkkifutiksen kaltaiseen strategiaurheiluun ja satoihin lajitermeihin saattaa synnyttää kysymyksiä, joihin Viasatin tarjoama suomenkielinen selostus vastaa alkuperäistä paremmin. Jenkkifutikseen tutustuminen loistavaan katseluaikaan sunnuntai-iltana kello 20.00 on päätös, josta helmikuussa Super Bowlin aikaan kiittää itseään ja Viasatia aivan varmasti,” uskoo Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liiton viestintäpäällikkö Mika Laurila.

Ensimmäiset lähetykset:

Pe 9.9. (to-pe yö)
klo 3.25 Denver Broncos – Carolina Panthers (Viasat Urheilu ja Viaplay)

Su 11.9.
klo 19.55 New York Jets – Cincinnati Bengals (Viasat Urheilu ja Viaplay)
klo 23.20 Dallas Cowboys – New York Giant (Viasat Urheilu ja Viaplay)

Ma 12.9. (su-ma yö)
klo 3.25 Arizona Cardinals – New England Patriots (Viasat Urheilu ja Viaplay)

Ti 13.9. (ma-ti yö)
klo 5.15 San Francisco 49ers – Los Angeles Rams (Viasat Urheilu ja Viaplay)

Su 18.9.
klo 19.55 Ottelu ilmoitetaan myöhemmin

Muutokset aikatauluihin ja otteluvalintoihin mahdollisia.

Viasatin ja Viaplayn muita urheiluoikeuksia:

Jääkiekko:

Erika Miramo, Head of Marketing & PR, Viasat Finland
erika.miramo@viasat.fi

Modern Times Group (MTG) ja Viasat Finland Oy

Oy Viasat Finland Ab on osa kansainvälistä, kuudessa maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita, online-palveluita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta, televisiolähetysverkoissa (kaapeli, satelliitti ja IPTV) ja netissä. Modern Times Group on kasvuyritys ja se on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä.

Suomessa Viasat lähettää kanavapakettejaan oman satelliitin kautta sekä kaapeli- ja laajakaista-tv- ja antenni tv -lähetyksinä. Suomessa Viasat aloitti lähetykset vuonna 1996. Lisätietoja www.viasat.fi

Viaplay

Viaplay on Pohjoismaiden johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä. Viaplay on saatavilla Internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, Smart TV-televisioiden, Apple TV:n, Chromecastin, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteessa www.viaplay.fi