Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » MUISTUTUSKUTSU: Talviurheilun huiput haluavat pelastaa Suomen talven - Lahdessa tempaistaan istuttamalla puita

Lahti 2017

Kutsu.
Julkaistu: 25.08.2016 klo 16:00
Julkaisija: Lahti 2017

Ensi vuoden hiihdon MM-kisat järjestetään Lahdessa ainutlaatuisessa ympäristössä Salpausselällä, missä huippu-urheilukeskus ja kaupunkilaisten virkistysalue sijaitsevat keskellä kaunista luonnonmaisemaa. Osana urheilukeskuksen nykyaikaistamista ja MM-kisavalmisteluja urheilukeskuksen alueella on jouduttu muun muassa kaatamaan puita leveämpien latupohjien mahdollistamiseksi.

Istutamme yhdessä pääyhteistyökumppanimme Stora Enson sekä ilmastonmuutosta vastaan toimivan Protect our Winters -liikkeen urheilijalähettiläiden kanssa lisää puita Lahden Urheilukeskukseen

tiistaina 6.9. klo 10.30

Tilaisuudessa julkistetaan kaksi uutta Protect our Winters -lähettilästä pohjoismaisten hiihtolajien maajoukkueista. Puita saapuvat istuttamaan myös viime talvena POW-lähettilääksi liittynyt Aino-Kaisa Saarinen sekä ryhmä lahtelaisen Länsiharjun koulun oppilaita. Tarjoamme myös median edustajille mahdollisuuden osallistua puiden istutukseen.

Tilaisuudessa kerrotaan lisää Lahti2017:n vastuullisuusohjelmasta sekä siitä, mikä yhteys vastuullisesti hoidetuilla metsillä on ilmastonmuutoksen ehkäisyyn ja talviurheilun tulevaisuuteen. Paikalla ovat mm. Lahti2017:n pääsihteeri Janne Leskinen, Protect Our Winters Finland ry:n puheenjohtaja Niklas Kaskeala sekä Stora Enson metsäpäällikkö Jorma Länsitalo.

Kokoontuminen Ravintola Voiton edessä.

Ilmoittautumiset 31.8. mennessä tästä linkistä: https://my.surveypal.com/Mediakutsu060916

Lisätiedot:
Lahti2017, viestintäpäällikkö Laura Lehtonen, 040-743 7107, laura.lehtonen@lahti2017.fi

#Lahti2017
FIS Nordic World Ski Championships