Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » MM-kisojen all stars -pelaaja liittyy Seinäjoki Crocodilesin puolustukseen

Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto

MM-kisojen all stars -pelaaja liittyy Seinäjoki Crocodilesin puolustukseen

Julkaistu: 14.07.2016 klo 16:32
Julkaisija: Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto

Amerikkalaisen jalkapallon Vaahteraliigassa toisena oleva Seinäjoki Crocodiles on solminut loppukauden mittaisen sopimuksen ranskalaisen Robin Moutonin, 26, kanssa. Moutonin (191 cm/105kg) pelipaikka on puolustuksen linjassa, jossa hän on edusti maataan myös Cantonissa, Ohiossa pidetyissä MM-kisoissa vuonna 2015. Lopputurnauksen päätteeksi Mouton valittiin kisojen all stars -joukkueeseen.

Kotimaassaan Mouton pelaa Cougars de Saint Ouen l'Aumônessa, jossa puolustuksen ulompi linjamies on voittanut Ranskan mestaruuden kahdella edellisellä kaudella.

Mouton on Crocodilesin puolustuksen kolmas ranskalaisvahvistus. Takakentän Pierre Couraquex liittyi joukkueeseen jo alkukaudesta ja tukimies Matthieu Fayard solmi sopimuksen aiemmin heinäkuussa. Koko ranskalaiskolmikko on parhaillaan Ranskan maajoukkueen leirillä ja pelaa viikonloppuna Italiaa vastaan. Pohjanmaan paikallistaistelussa Vaasassa sunnuntaina 24. heinäkuuta Crocodiles saa myös Fayardin ja Moutonin ensimmäistä kertaa kokoonpanoonsa mukaan.

Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto ry on perustettu vuonna 1979. Sen päätehtävänä on järjestää ja hallinnoida amerikkalaisen jalkapallon ja lippupallon kilpailu- ja harrastustoimintaa Suomessa. http://www.sajl.fi