Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Mikko Rehnberg voittoon Italian World Rookie Festillä

Lumilautaliitto

Mikko Rehnberg voittoon Italian World Rookie Festillä

Julkaistu: 14.01.2015 klo 20:51
Julkaisija: Lumilautaliitto

Kuopiolainen Mikko Rehnberg (s. 1997) on voittanut kansainvälisen World Rookie Fest -nuorten kisan slopestylen rookie-sarjan Livignossa Italiassa. Hänen voittolaskunsa oli switch backside 1080 tuplakorkki switch mute, switch backside tailbonk ja etukantin frontside 1080 indy. Hän voitti myös eiliset karsinnat. Helsinkiläinen Axel Thelen (s. 1997) oli samassa sarjassa viides.

- Oli hauska kisa ja slopen lopussa oli hyvä iso hyndä. Sain oman runin päälle, niin täytyy olla tyytyväinen. Oli kyllä sairas meininki, kun porukka alkaa kokeilemaan juniorikisassa pyöriä 1440:tä, Mikko Rehnberg kommentoi.

Tytöissä eilisen karsinnan voittanut turkulainen Elli Pikkujämsä (s. 1999) sijoittui rookie-tytöissä neljänneksi, ja grom-tytöissä rovaniemeläinen Iina Puhakka (s. 2000) oli niin ikään neljäs.

- Suomitiimi oli kovassa iskussa, vaikka kausi on vasta alkanut. Eilen saatiin karsinnoissa kaksi kärkipaikkaa, ja tänään Mikon voiton lisäksi Elli ja Iina olivat neljänsiä ja Axel oli viides, niin hienoja suorituksia tuli. Vaikka säät vaihtelivat laidasta laitaan, onnistuivat finalistimme saamaan ehjät ja hyvät laskut. Tämä kisa oli hyvä oppireissu koko junioritiimille, nuorten valmentaja Simo Suopanki kommentoi.

nuorten valmentaja Simo Suopanki email. simo.suopanki@fsa.fi / puh. 050-534 2177

Lumilautaliiton mediapankki:

Suomen Lumilautaliitto