Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Miesten telinevoimistelun maailmancup viikonloppuna Varnassa

Suomen Voimisteluliitto

Miesten telinevoimistelun maailmancup viikonloppuna Varnassa

Julkaistu: 10.05.2016 klo 16:20
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Miesten telinevoimistelun maailmancup-kausi jatkuu viikonloppuna Bulgariassa Varnan osakilpailun myötä 13.-15.5. Kilpailuissa Suomea edustavat olympialaisiin valmistautuva Oskar Kirmes Espoon Telinetaitureista (permanto, hevonen, nojapuut, rekki), Tomi Tuuha (renkaat & hyppy) ja Markku Vahtila (renkaat) Voimisteluseura Helsingistä sekä Heikki Saarenketo (permanto & hyppy) Jyväskylän Voimistelijoista. Valmentajaksi osakilpailuun lähtee Timo Holopainen.

Telinevoimistelun maailmancupin kokonaiskilpailu ratkeaa 7.–9.10. Unkarin Szombathelyssa. Kokonaiskilpailun lopputulokseen lasketaan jokaisen voimistelijan neljän parhaan osakilpailun tulokset.

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki